el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

jun
24
ds
"L'educació és quelcom admirable, pero es bo recordar que res que valgui la pena es pot ensenyar" (O. Wilde)

Últims articles PTP

PTP

Divendres, 23.6.2017 09:15 h

El 4t Cinturó segueix acaparant les inversions de Foment al Vallès mentre segueixen oblidats els intercanviadors bàsics de la xarxa ferroviària

El passat dimarts 20 de juny el Ministre de Foment, Íñigo de la Serna, assistia al calat del túnel en construcció del tram Abrera – Viladecavalls del 4t Cinturó (B40), l’autovia projectada entre Abrera i la Roca del Vallès. Aquest petit tram, de 6,2 km, té un cost de més de 173 M€, inclou dos túnels bessons d’1,2 km per a tres carrils cadascun, i té com a objectiu baipassejar els actuals enllaços de l’AP7 (Corredor Mediterrani) amb Terrassa i Sabadell amb les vies C16 i C58 respectivament..
Ampliar

Lectures 134 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 15.6.2017 09:45 h

Campanya #MenysCotxesMesSalut

El 95% de la població de la ciutat de Barcelona està exposada a uns índexs anuals de contaminació de l'aire superiors als nivells de protecció de la salut. Per aconseguir els nivells legals cal reduir un 21-30% el trànsit privat segons va establir el Pla de mobilitat urbana (PMU) 2013-2018. La PTP recolza la campanya de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire "Menys Cotxes Més Salut", presentada en roda de premsa ahir al Col·legi de Periodistes de Catalunya. La Campanya té com a objectiu demanar la implicació de la ciutadania perquè s'apliquin mesures efectives de reducció del trànsit privat com estan fent més de 230 ciutats europees amb resultats satisfactoris..
Ampliar

Lectures 666 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 18.5.2017 09:45 h

La gran part dels atropellaments a la xarxa ferroviària són suïcidis, cal actuar més enllà de les vies.

La PTP vol mostrar la seva solidaritat amb totes les víctimes dels atropellaments a la xarxa viària i ferroviària, incloent-hi tant les persones directament afectades (morts, ferits greus, amics, familiars i coneguts) com també els professionals que hi han de fer front (ferroviaris, metges, policia, bombers, etcètera). Durant els darrers mesos el debat públic sobre els atropellaments al ferrocarril ha pres una especial rellevància a municipis on existeixen greus problemes de permeabilitat de la infraestructura i passos a nivell conflictius, com són Montcada i Reixac o Sant Feliu de Llobregat..
Ampliar

Lectures 1848 lectures   Comentaris Cap comentari



publicitat

PTP

Divendres, 17.3.2017 09:00 h

El món aposta pel tramvia, no pel negacionisme

El tramvia metropolità de la Diagonal està molt més estudiat que qualsevol altra infraestructura del transport prèvia; el que els seus opositors pretenen és la paràlisi per l’anàlisi. Després d’haver-se invertit milers de milions d’euros en autovies amb peatges a l’ombra, túnels de metro o línies d’alta velocitat, un grup d’economistes ha posat el seu focus en la infraestructura més estudiada i justificada de la nostra història recent, el tramvia de la Diagonal (105-195 M€)..
Ampliar

Lectures 1269 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 23.2.2017 09:30 h

Reclamem un canvi profund en la gestió de la mobilitat a l’aeroport

El dilluns passat es va convocar la Taula de la mobilitat de l’Aeroport de Barcelona, on són presents l’Autoritat del Transport Metropolità, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, Aena, Renfe, Transports Metropolitans de Barcelona, sindicats i altres organitzacions. A la reunió d’aquesta taula s’ha donat a conèixer que al cap d’un any en funcionament, les noves estacions Aeroport T1 i Aeroport T2 de la línia 9 sud del metro només transporten respectivament 5..
Ampliar

Lectures 1136 lectures   Comentaris 2 comentaris



PTP

Dimecres, 28.12.2016 09:30 h

Celebrem la recuperació de les inversions a TMB i demanem que tinguin continuïtat als propers exercicis

Als darrers quatre anys el servei de bus s’ha tensionat excessivament a causa de les retallades d’oferta, l’envelliment de la flota, i una política d’espai públic perjudicial amb el transport públic. El servei de metro necessita recuperar inversions per continuar creixent en demanda Davant l’anunci de TMB sobre la recuperació del ritme d’inversions de passades legislatures, la PTP emet un comunicat valorant-ne la necessitat. BUS. En el 2016 s’ha transportat la mateixa demanda que al 2010 però amb 50 autobusos menys, i molt més vells..
Ampliar

Lectures 1101 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Divendres, 9.9.2016 15:15 h

Cal incorporar una nova línia horitzontal al Poblenou d'anada i tornada abans d'ampliar les existents

La PTP ha presentat en roda de premsa un informe sobre la situació de l'autobús al Poblenou. La reforma de l'eix de Pere IV, la implantació de la Superilla Pilot i la nova xarxa de bus de TMB condicionen l'accessibilitat del servei d'autobusos al barri del Poblenou. Les superilles van associades a la Nova Xarxa de Bus d'acord amb el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), per això no poden implantar-se de manera aïllada sense millorar aquest servei. Després d'analitzar diversos escenaris, la PTP arriba a la conclusió de la necessitat d'un tercer eix horitzontal a la Nova Xarxa Bus al Poblenou entre els actuals H12 (Gran Via) i H14, ja que la fase II de superilles separarà en 1..
Ampliar

Lectures 1331 lectures   Comentaris Cap comentari



publicitat

PTP

Dijous, 1.9.2016 09:15 h

Com calculem l'ocupació al transport públic?

És prou conegut que per norma general el transport públic genera menys impactes que el privat pel que fa consum energètic, emissions, consum d'espai i seguretat vial, entre molts altres avantatges. ¿Però com s'arriba a aquesta conclusió si tenim en compte que els vehicles grans, generalment emprats al transport públic col·lectiu, consumeixen més energia i espai que els turismes petits? La raó és molt clara, els impactes es calculen per usuari i no per vehicle. Per avaluar els impactes de la mobilitat en una àrea d'estudi, resulta tant o més determinant que 15 usuaris escullin 1 bus en comptes de 15 cotxes, que la tecnologia del motor que emprin els respectius vehicles..
Ampliar

Lectures 1133 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 28.7.2016 22:15 h

Celebrem la posada en marxa dels nous serveis d’FGC Lleida – Balaguer – la Pobla de Segur

Aquest 25 de juliol s'ha posat en marxa el nou servei ferroviari a la línia Lleida - Balaguer - la Pobla de Segur, una fita llargament reivindicada pel territori i per l'associació Promoció del Transport Públic (PTP). Aquesta línia té una doble característica que l'ha convertit en la punta de llança de l'anhelada millora dels serveis ferroviaris regionals a Catalunya: d'una banda és la primera infraestructura ferroviària d'ample ibèric traspassada des del Govern Central (Ministeri de Foment) a la Generalitat (FGC); i per l'altra, ha estat el ferrocarril amb menys oferta de Catalunya, pel fet de no haver disposat, fins ara, d'un model d'explotació més adequat a la baixa demanda de la part alta de la línia..
Ampliar

Lectures 1910 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 14.4.2016 09:30 h

Foment malbaratarà 1,6 milions d'euros en la reforma de dues estacions que oficialment han de ser traslladades

La PTP, la Federació ECOM, l'ADENC i Via Vallès volem denunciar la imminent despesa de 813.444,46 euros i 794.698,10 euros per adaptar les estacions de Renfe de St. Cugat i Rubí respectivament, tot i la previsió oficial d'anul·lar-les per fer unes de noves que evitin el quilòmetre de transbordament actual fins a FGC (vegeu mapes annexos). L'enllaç actual entre Renfe i FGC requereix més d'un quart d'hora a peu i en el cas de Rubí discorre per vorals de carretera sense adaptar..
Ampliar

Lectures 1506 lectures   Comentaris Cap comentari



12345...9>

Jornal.cat © 1999 - 2017

Edita
Xadica

Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter