el digital d'economia domèstica i consum a Catalunya

feb
23
dj
"Els grans esperits sempre han hagut de lluitar contra la oposició feroç de les ments mediocres" (Albert Einstein)

Últims articles PTP

PTP

Dimecres, 28.12.2016 09:30 h

Celebrem la recuperació de les inversions a TMB i demanem que tinguin continuïtat als propers exercicis

Als darrers quatre anys el servei de bus s’ha tensionat excessivament a causa de les retallades d’oferta, l’envelliment de la flota, i una política d’espai públic perjudicial amb el transport públic. El servei de metro necessita recuperar inversions per continuar creixent en demanda Davant l’anunci de TMB sobre la recuperació del ritme d’inversions de passades legislatures, la PTP emet un comunicat valorant-ne la necessitat. BUS. En el 2016 s’ha transportat la mateixa demanda que al 2010 però amb 50 autobusos menys, i molt més vells..
Ampliar

Lectures 546 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Divendres, 9.9.2016 15:15 h

Cal incorporar una nova línia horitzontal al Poblenou d'anada i tornada abans d'ampliar les existents

La PTP ha presentat en roda de premsa un informe sobre la situació de l'autobús al Poblenou. La reforma de l'eix de Pere IV, la implantació de la Superilla Pilot i la nova xarxa de bus de TMB condicionen l'accessibilitat del servei d'autobusos al barri del Poblenou. Les superilles van associades a la Nova Xarxa de Bus d'acord amb el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), per això no poden implantar-se de manera aïllada sense millorar aquest servei. Després d'analitzar diversos escenaris, la PTP arriba a la conclusió de la necessitat d'un tercer eix horitzontal a la Nova Xarxa Bus al Poblenou entre els actuals H12 (Gran Via) i H14, ja que la fase II de superilles separarà en 1..
Ampliar

Lectures 1020 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 1.9.2016 09:15 h

Com calculem l'ocupació al transport públic?

És prou conegut que per norma general el transport públic genera menys impactes que el privat pel que fa consum energètic, emissions, consum d'espai i seguretat vial, entre molts altres avantatges. ¿Però com s'arriba a aquesta conclusió si tenim en compte que els vehicles grans, generalment emprats al transport públic col·lectiu, consumeixen més energia i espai que els turismes petits? La raó és molt clara, els impactes es calculen per usuari i no per vehicle. Per avaluar els impactes de la mobilitat en una àrea d'estudi, resulta tant o més determinant que 15 usuaris escullin 1 bus en comptes de 15 cotxes, que la tecnologia del motor que emprin els respectius vehicles..
Ampliar

Lectures 828 lectures   Comentaris Cap comentari



publicitat

PTP

Dijous, 28.7.2016 22:15 h

Celebrem la posada en marxa dels nous serveis d’FGC Lleida – Balaguer – la Pobla de Segur

Aquest 25 de juliol s'ha posat en marxa el nou servei ferroviari a la línia Lleida - Balaguer - la Pobla de Segur, una fita llargament reivindicada pel territori i per l'associació Promoció del Transport Públic (PTP). Aquesta línia té una doble característica que l'ha convertit en la punta de llança de l'anhelada millora dels serveis ferroviaris regionals a Catalunya: d'una banda és la primera infraestructura ferroviària d'ample ibèric traspassada des del Govern Central (Ministeri de Foment) a la Generalitat (FGC); i per l'altra, ha estat el ferrocarril amb menys oferta de Catalunya, pel fet de no haver disposat, fins ara, d'un model d'explotació més adequat a la baixa demanda de la part alta de la línia..
Ampliar

Lectures 1244 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 14.4.2016 09:30 h

Foment malbaratarà 1,6 milions d'euros en la reforma de dues estacions que oficialment han de ser traslladades

La PTP, la Federació ECOM, l'ADENC i Via Vallès volem denunciar la imminent despesa de 813.444,46 euros i 794.698,10 euros per adaptar les estacions de Renfe de St. Cugat i Rubí respectivament, tot i la previsió oficial d'anul·lar-les per fer unes de noves que evitin el quilòmetre de transbordament actual fins a FGC (vegeu mapes annexos). L'enllaç actual entre Renfe i FGC requereix més d'un quart d'hora a peu i en el cas de Rubí discorre per vorals de carretera sense adaptar..
Ampliar

Lectures 1331 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dissabte, 9.4.2016 21:30 h

NO a la circulació de megacamions de 25,25 metres i 60 tones a Catalunya i resta d'Espanya

Els conductors podrien tenir un nou i perillós company de viatge a la xarxa viària catalana: megacamions de 25,5 metres més pesats que un avió Boeing 737 i una estructura doblement articulada. Ahir el Conseller Territori i "Sostenibilitat" de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, va fer una preocupant concessió al sector de l'automoció del país, atorgant les qualitats de "seguretat viària" i "sostenibilitat ambiental" a aquests monstres de la carretera, l'única virtut dels quals és incrementar la productivitat de cada camioner..
Ampliar

Lectures 899 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Diumenge, 21.2.2016 18:00 h

La PTP a favor de la transferència a la Generalitat de les infraestructures ferroviàries

Els socis de la PTP es posicionen a favor de la transferència de les infraestructures ferroviàries d'ample ibèric a la Generalitat • Es reivindica repetir l'experiència ja viscuda l'any 1978 amb el traspàs del Carrilet i del tren de Sarrià-Vallès del Ministeri de Foment (FEVE) a la Generalitat, creant-se FGC, però aquesta vegada amb la xarxa d'ample ibèric. • El traspàs tindria per objectiu millorar la governança de la xarxa, fer més efectiu el pla de Rodalies i aplicar un nou sistema d'horaris cadenciats a escala catalana..
Ampliar

Lectures 1149 lectures   Comentaris Cap comentari



publicitat

PTP

Dijous, 3.9.2015 18:15 h

La PTP celebra l'increment d'oferta previst al bus Reus – Tarragona...

... Però reclama la Generalitat un seguiment de la companyia MONBUS per a què compleixi el servei programat. L'Associació per la promoció del transport públic (PTP) valora positivament l'anunci d'increment de l'oferta de transport públic per carretera entre Reus i Tarragona, feta ahir pel Departament de Territori i Sostenibilitat. Després de llarguíssim anys d'incúria en la gestió i supervisió d'aquesta línia, una de les de major demanda potencial de la demarcació de Tarragona, confia en que les modificacions que s'introdueixen permetin assolir uns estàndards de qualitat que avui per avui s'està molt lluny de complir..
Ampliar

Lectures 2568 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Diumenge, 2.8.2015 22:30 h

Per primera vegada, President de Catalunya i Batlle de Barcelona es posen d'acord per enllaçar el "tramvia interruptus"

La PTP celebra que a la primera reunió entre el President de la Generalitat, Sr. Artur Mas, i l'Alcaldessa de Barcelona, Sra. Ada Colau s'hagi tractat assumptes de transport públic. Concretament s'ha donat un pas més per la llargament reivindicada connexió dels dos trams de tramvia de la Diagonal. El President i l'Alcaldessa treballaran conjuntament per aconseguir una xarxa única com estava previst des de 2001 al Pla Director d'Infraestructures de l'Autoritat del Transport Metropolità i que lamentablement fou objecte de boicot polític pels ex-alcaldes Joan Clos i Xavier Trias..
Ampliar

Lectures 1325 lectures   Comentaris Cap comentari



PTP

Dijous, 23.7.2015 13:30 h

Les primeres grans obres del Pla de Rodalies s'orienten a una llançadora privada i no a resoldre la congestió estructural del servei

Avui es col·loca la primera pedra del nou accés ferroviari a l'Aeroport. Una infraestructura llargament reivindicada, sobretot quan havia bones perspectives econòmiques (vegeu comunicat PTP 16 de juny de 2009). Hauríem d'estar de celebració. Set anys després de l'aprovació del pla de Rodalies 2008-2015 del Ministeri de Foment, s'inicia la primera gran ampliació d'infraestructura, però com hem advertit en dos comunicats anteriors (vegeu comunicat PTP 21 de gener de 2015 i 21 de maig de 2015), aquestes obres generen una forta incertesa pels següents motius: 1..
Ampliar

Lectures 1277 lectures   Comentaris Cap comentari



12345...9>

Jornal.cat © 1999 - 2017

Edita
Xadica

Subscriu-te als titulars de Jornal.cat per RSS   Troba Jornal.cat al Facebook   Segueix Jornal.cat al Twitter