L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) presenten els autobusos vinilats i la web de la campanya "El Transport Públic ens dona més"


Aquesta campanya és una iniciativa de la PTP basada en 10 parells d'il·lustracions que tracten sobre els beneficis del transport públic a les persones usuàries i a la resta de la ciutadania, en relació a la capacitat de transport, la reducció d'emissions contaminants, la salut, la seguretat vial, la lluita contra el canvi climàtic, l'equitat social i la no discriminació, els llocs de treball, l'estalvi en infraestructures, l'economia domèstica i el benestar personal. La primera difusió de la campanya es farà inicialment a través dels 150 opis publicitaris a diverses poblacions metropolitanes així com del vinilat de 45 autobusos cedits per l'Àrea Metropolitana de Barcelona. La primera part d'aquesta campanya ha estat possible gràcies al suport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, l'Autoritat del Transport Metropolità, la Diputació de Barcelona, Tusgsal, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Renfe, Transports Metropolitans de Barcelona, TRAM, Moventis i Transports Urbans de Sabadell.

L’Associació per la Promoció del Transport Públic ha creat una campanya que té com a objectiu posar en valor el transport públic en un moment en què l’ús compartit i els nous models de cotxe estan centrant l’atenció al sector de la mobilitat. La campanya recorda que el transport públic segueix essent bàsic a la nostra ordenació territorial i urbana.

El vicepresident de Mobilitat i Transport l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), el Sr. Antoni Poveda, i la vicepresidenta de l’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), la Sra. Susana Pascual, han presentat aquest matí la primera fase de la campanya “El Transport Públic ens dona més” a la plaça Europa de l’Hospitalet.

La primera fase de la campanya ha estat possible gràcies a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’Autoritat del Transport Metropolità, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, Tusgsal, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Transports Metropolitans de Barcelona, Renfe, TRAM, Moventis i Transports Urbans de Sabadell. La campanya és oberta a nous patrocinis i mitjans de difusió durant el següent any.

“Des de la PTP creiem que una de les claus de l’èxit d’aquesta campanya són les seves il·lustracions i com amb un dibuix la Cristina Bueno ha aconseguit captar un concepte tècnic i transmetre-ho des de l’emoció” , ha explicat Pascual. “Arribar amb el missatge, conscienciar, canviar d’hàbits i aconseguir que la ciutadania deixi el vehicle privat per utilitzar el transport públic en els seus desplaçaments és el nostre objectiu… i per això aprofitem des d’aquí per encoratjar a les administracions a continuar seguint treballant en aquesta línia… millorant freqüències, millorant els espais intermodals o d’espera, renovant el parc de vehicles de transport públic”, ha afegit Pascual.

A banda de recolzar la campanya, durant l’acte, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha recordat la necessitat de tenir un pressupostos, i ha demanat l’Estat Espanyol i al govern de Catalunya que ho facin possible. ”Tenim una oportunitat. Aquests pressupostos, tal com s’han plantejat, poden tenir una forta incidència en la creació d’infraestructures i recursos del transport públic i de serveis als ciutadans. Seria imperdonable no aprofitar aquesta oportunitat”, ha exposat Poveda.

L’objectiu de la campanya és doble: d’una banda recordar la importància d’utilitzar el transport públic entre les persones usuàries; i per l’altra, remarcar la necessitat d’un canvi d’hàbits a la resta de la població que fa un ús del vehicle privat. Segons l’EMEF 2017, el 32% dels desplaçaments a la primera corona metropolitana i un 53,5% a la segona es fan amb vehicle privat. La promoció del transport públic col·lectiu segueix essent necessària tot i els avenços experimentats en el sector de l’automoció, tant l’ús compartit de vehicles com la reducció de les seves emissions o la futura evolució de la conducció autònoma. L’ús de trens, autobusos i bicicletes seguirà essent imprescindible per generar un model de mobilitat sense congestió, amb baix impacte ambiental i amb equitat social.

La campanya, és una iniciativa de la PTP, basada en 10 missatges expressats en 20 imatges de la il·lustradora Cristina Bueno, que ens transmeten emocions i conceptes vinculats als valors i avantatges del transport públic. Les il·lustracions tracten sobre els beneficis del transport públic en relació a la capacitat de transport, la reducció d’emissions contaminants, la salut, la seguretat vial, la lluita contra el canvi climàtic, l’equitat social i la no discriminació, els llocs de treball, l’estalvi en infraestructures, l’economia domèstica i el benestar personal. Tots aquests materials seran de lliure accés i es podran compartir a través del web mestransportpublic.cat i per les xarxes socials a través del hashtag #mestransportpublic.

Gràcies a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’abast d’aquesta primera fase de la campanya arribarà també, a través de 150 opis publicitaris als municipis metropolitans de Cornellà de Llobregat, El Papiol, El Prat de Llobregat, Gavà, Montgat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i l’Hospitalet de Llobregat. A banda, l’AMB també hi ha col·laborat amb 45 autobusos vinilats del servei Bus Metropolità, que circulen al voltant de la primera i segona corones metropolitanes.

Des de la PTP s’ha manifestat l’encert d’haver creat aquesta campanya com una de les fites vinculades al 25è aniversari de la PTP.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article