Linkbaiting

Definició de "link bait" o "link baiting"
 
El link baiting, en espanyol , és una tècnica SEO per aconseguir enllaços externs de forma natural creant contingut de molta qualitat que atregui l'atenció dels usuaris que vulguin compartir aquest contingut i / o enllaçar a ell en les seves pròpies webs de forma espontània.
 
La diferència entre link baiting i link building està just en aquest últim concepte: mentre que el link building suposa una acció PUSH per part dels autors d'una web perquè altres pàgines externes la enllacin, el link baiting es basa en la viralitat del contingut : generar informació o exposar idees molt creatives i interessants farà que propietaris de pàgines web vulguin enllaçar aquest contingut o compartir-ho en xarxes socials com a acció voluntària i natural.
 
Per tant, si volem jugar net i aplicar tècniques de white hat SEO, hauríem de començar des de ja a incloure el link bait com a pràctica indispensable en la nostra estratègia de màrqueting online.

Per començar a practicar el link baiting cal tenir en compte una premissa fonamental: aquesta tècnica es basa en el profund coneixement de les preferències dels teus usuaris i dels tipus de continguts que podrien enganxar-se de forma eficaç en vista dels objectius SEO perseguits.
 
Una altra component essencial és la creativitat a l'hora de desenvolupar aquest contingut. Tot i les estratègies que us exposo a continuació, és fonamental tenir la capacitat de sortir fora dels esquemes i desenvolupar idees innovadores, un contingut diferent, únic i exclusiu que atraurà l'atenció del teu públic que no podrà resistir-se al compartir o enllaçar el teu creació.
 
Ara sí, anem a veure alguns  exemples / idees de link baiting que pots aplicar des de ja en la teva estratègia de màrqueting online  como indica un consultor seo.
 
1. Entrevistes a experts
 
Sempre resulta molt interessant llegir l'opinió d'experts sobre un tema d'actualitat o sobre un argument molt rellevant per a un sector específic. Aquest tipus de posts solen funcionar molt bé ja que són els mateixos entrevistats (generalment influencers) que comparteixen la publicació de l'entrevista a les seves xarxes socials o l'enllacen en els seus blocs facilitant la viralització de l'entrevista.
 
2. Infografies
 
El format més conegut i popular per fer link baiting és la infografia. Com ja comentava al post sobre els continguts més efectius en una estratègia de màrqueting online, les infografies són perfectes per transformar un concepte en imatges i presentar la informació en un format molt més atractiu que un simple post.No obstant això, perquè les infografies segueixin funcionant com a tècnica de link baiting, és fonamental que presentin dades d'una investigació recent sobre el teu sector o nínxol.
 
 
3. Mapes
 
Així com comenten al bloc de Ahref, els mapes són el nou format d'èxit per aconseguir backlinks de forma natural. Encara que pugui semblar un concepte gràfic molt similar a la infografia, en realitat els mapes presenten unes diferències fonamentals, com ara la mida de la imatge considerant que una infografia requereix bastant scrolling per a mostrar-, els mapes no tenen aquest problema. A més, els mapes són un format que està demostrant ser altament efectiu en una estratègia de link baiting i encara no està tan saturat com les infografies .
 
4. Crea una eina online
 
Aquesta tècnica de link baiting requereix força enginy ja que hauràs de conèixer molt bé les necessitats del teu públic objectiu o les del teu sector per desenvolupar una eina online que respongui realment a un interès latent.
 
 
5. Vídeos
 
Una estratègia de màrqueting online es que no pot prescindir dels vídeos per arribar de forma eficaç al públic d'Internet. Els vídeos són una estratègia òptima de link baiting ja que, si aconsegueixes generar vídeos al voltant d'una idea original, convincent i valuosa, aconseguiràs moltíssims usuaris a més d'atreure una gran quantitat de backlinks.
 

6. La novetat i notícies d'actualitat
 
Trobar una temàtica de l'actualitat que s'adapti al teu nínxol de mercat i ser un dels primers a publicar contingut amb la teva opinió al respecte, és una estratègia de link baiting altament eficaç si saps com jugar aquesta carta per crear curiositat sobre una novetat i així poder posicionar-te abans que altres quan aquest tema es converteixi en tendència.
 
 
7. Realitza enquestes, informes, estadístiques, estudis ...
 
Realitzar una enquesta o un estudi requereix molt de temps i dedicació, però els resultats poden ser sorprenents.Busca alguna cosa veritablement únic i interessant perquè puguis desenvolupar un estudi que tothom en el teu sector, tant usuaris com a experts, vulguin compartir i difondre.Una alternativa per no crear alguna cosa nova que impliqui molts recursos, pot ser la de ser el primer a traduir un estudi o informe que hi ha disponible només en anglès.
 
8. Fer experiments
 
També fer un experiment suposa molta feina, dedicació i coneixements. És per això que són molt pocs els blocaires que s'animen a fer un experiment i és exactament per això també que els experiments tenen un grandíssim potencial de ser enllaçats per altres pàgines webs i de ser compartits pels usuaris a les seves xarxes.
 
9. Realitzar guies i tutorials
 
Les guies i tutorials solen ser enllaçats amb freqüència ja que aquest tipus de contingut requereix molta feina d'investigació, anàlisi i execució. Per tant, els estarem estalviant a altres bloggers realitzar una cosa tan complet i que requereix tanta feina i el més segur és que enllacin al nostre contingut com a referència per aprofundir en el tema de què el blogger estigui parlant.
 
10. Oferir alguna cosa gratis
 
El gratis sempre crida l'atenció. Pot ser un contingut (com un e-book o una guia), un producte, un servei, una experiència, etc., els usuaris estaran atrets per la qual cosa se'ls ofereix sense cost i faran de tot per obtenir-lo. Per tant, cal aprofitar perquè el mecanisme d'obtenció del que s'està regalant impliqui algun tipus d'acció que ens beneficiï, com ara demanar que es comparteixi el nostre contingut a les seves xarxes socials, subscriure a la nostra newsletter, convidar a un amic a realitzar la mateixa acció, etc. A més, altres webs faran trobo a la nostra acció i posaran un enllaç cap a nosaltres de forma natural.

11. Organitzar un esdeveniment
 
L'organització d'un esdeveniment sol cridar molt l'atenció tant d'usuaris com de propietaris de pàgines webs. De fet, hi ha molts llocs que es dediquen a enllaçar a esdeveniments i parlar sobre ells. A més, s'estarà fent Branding, donant a conèixer la nostra marca, el que ens beneficiarà a llarg termini.
 
12. Crear un contingut humorístic
 
Tocar les emocions dels usuaris és sens dubte la millor forma d'aconseguir la seva atenció i de la d'altres pàgines web. És per això que crear un contingut d'humor sol tenir molt èxit. Evidentment ha de ser molt ben fet, gens banal. Com sempre, aquí la creativitat ha de ser la protagonista.
 
13. Crear contingut sobre temes de controvèrsia i generar debat
 
Una altra forma de tocar les emocions dels usuaris és generant debat i opinió. Per tant, crear contingut sobre temes controvertits pot ser una bona manera d'estimular aquesta resposta per part tant d'usuaris com d'altres blocaires.
 
14. Realitzar llistes / rànquings
 
Llistes com "el millor de ..." o "el pitjor de ..." o rànquings (el TOP 100 ...) solen cridar molt l'atenció i també solen ser enllaçats freqüentment per part de blocaires. A més, esmentant a altres webs i blocs en les teves llistes o rànquings, evidentment faràs que els bloggers citats comparteixin aquest contingut a les seves xarxes i el referencien en els seus blocs, augmentant així la seva viralitat.


16. Compartir experiències personals
 
En general les experiències personals reben molta atenció sobretot si s'expliquen històries que no tothom estaria disposat a compartir. D'aquesta manera connectaràs realment amb la teva audiència i altres bloggers del teu sector que faran referència a la teva experiència personal com a exemple de la temàtica que hauràs tocat amb la teva història.

 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article