TAV: "Una vegada més, els que sempre diuen que ja està tot dat i beneit, han fet el ridícul"

En relació a la notícia apareguda al Diari de Girona, que recull les declaracions del Senyor Etienne Davignon, voldríem comentar:



1.- Que és molt possible que les obres necessàries per fer circular trens per la variant de Figueres i cap al túnel del Pertús, no estiguin acabades el mes de febrer del 2010 com havia dit Fomento. Cal recordar que aquesta data ja representava un any de retard respecte del previst al contracte signat amb l’empresa Tp Ferro i que, per tant, ja implicava pagar–li unes indemnitzacions desmesurades o allargar la concessió.



2.- Que aquesta ja era una “solució” provisional que venia a dissimular els increïbles retards acumulats per les obres de l’AVE.



3.- Que el que avui s’anuncia, ja es veia a venir pels continus canvis d’opinió de Fomento sobre el tema (van parlar d’intercanviador, després del tercer rail, després de trens capaços de circular pels dos amples, etc.). Una vegada més, els que sempre diuen que ja està tot dat i beneit, han fet el ridícul.



4.- Que el retard de les obres no seria l’únic problema, ja ho havíem dit des d’aquesta plataforma, perquè els sistemes de subministrament d’electricitat i de senyalització són diferents als dos països.



5.- Que la incompetència de Fomento pot fer que la destrossa territorial que han patit els pobles al sud de Figueres amb la construcció d’aquesta variant, sigui un sacrifici inútil.



El senyor Davignon es plany de que el que ha passat “podria incidir negativament en el desenvolupament de les futures associacions públic-privades” en altres projectes. En la nostra opinió, si les “associacions” han de ser com aquesta, valdrà més que no es repeteixin perquè el resultat és nefast. Efectivament, els catalans hem tornat fer el préssec perquè hem subvencionat fins a un 57 % del cost de l’únic túnel de peatge previst en 9.000 quilòmetres de xarxa ferroviària; un peatge que haurem de pagar durant 45 anys......



Agraint-vos un cop més la vostra dedicació al tema ferroviari, s'acomiada



Pep Gou, portaveu de Defensem el Tren de l'Empordà

*Aquest és el link amb la notícia del Diari de Girona en que el coordinador europeu de les obres del TAV, Etienne Davignon, admet que les obres d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà no finalitzaran fins el 2012

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article