Bitllets de tren a un euro

S’ha parlat molt dels abusius augments de les tarifes ferroviàries aplicats per la Generalitat que, en algunes destinacions concretes de la nostra comarca, han arribat al 30%. En la seva defensa, s’al•lega la catastròfica situació de les finances públiques i, com sempre, criteris de rendibilitat. S’ha de dir que Renfe, fins i tot en els moments d’eufòria econòmica, havia augmentat sempre les seves tarifes per sobre de l’increment de l’IPC, tot al•legant aquesta mena de criteris. Uns criteris que, curiosament, no s’han aplicat mai als serveis d’alta velocitat perquè, si s’hagués fet, aquests senzillament no existirien.
Aquesta política contrasta radicalment amb l’aplicada, a l’altra banda de l’Albera, pel Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló que, com la Generalitat, té traspassada la gestió dels trens regionals i de rodalies. El Consell ha ampliat a quatre de les seves línies l'experiència del tren a 1 euro per qualsevol destinació i diu que si els resultats són com els de la primera línia on es va provar, ho generalitzaran a tot el servei l'any 2013. En aquesta primera línia, el nombre de viatgers es va multiplicar per sis, de manera que, en dos mesos, van transportar els mateixos que durant tot l'any anterior. El contrast amb la política del nostre govern, no pot ser més evident.
De moment doncs, ja podeu anar de Perpinyà a Vilafranca del Conflent per aquest preu. Tot i que entre aquestes dues viles hi ha uns quants quilòmetres més que entre Figueres i Girona, aquí paguem ara 4,80 euros. A més, aquí ens han suprimit els descomptes pels bitllets d'anada i tornada, per la mainada, etcètera. Els nostres veïns, no estan inventant res. El bus a un euro ja fa cap a 3 anys que és una realitat a la Catalunya Nord. Calen més comentaris ?
Per superar les crisis, cal enfortir l’economia local. La nostra plataforma està convençuda que la línia de Portbou i Cervera que vincula una vintena de poblacions, sobretot de l’Alt Empordà i del Rosselló, entre Perpinyà i Girona pot jugar-hi un paper essencial. Aquestes dues comarques tenen unes relacions comercials molt estretes i les seves ofertes turístiques són complementàries. La línia de Portbou i Cervera pot fer possible una economia local més sostenible i menys marcada per l’estacionalitat. A més, el ferrocarril permet estalviar energia, reduir les emissions i la contaminació i el nombre d’accidents de trànsit i descongestionar les carreters.
Volem recordar que el govern de la Generalitat es va comprometre a posar en marxa aquest any el nou sistema de rodalies de Girona i a aprofitar les seves bones relacions amb el Consell Regional de l’altra banda per millorar les connexions ferroviàries transfrontereres, ara pràcticament inexistents. Esperem que les idees sobre el ferrocarril dels nostres veïns del nord siguin tan encomanadisses com una mala grip.

Més a:

http://www.midilibre.fr/2011/08/31/le-ter-a-1-euro-bientot-propose-sur-quatre-autres-lignes-de-la-region,379864.php

http://www.la-clau.net/noticia/el-treu-d1-euro-al-desembre-a-la-catalunya-del-nord-7051

http://www.mediaterranee.com/1762011-le-ter-1-euro-avance-en-languedoc-roussillon.html

http://www.mobilicites.com/fr_actualites_le-ter-a-1-euro-est-lance-en-languedoc-roussillon_0_77_1056.html

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article