Per una millora de les interconnexions Portbou-Cervera

Des de  la Plataforma  Defensem  el Tren de l'Empordà voldríem  informar la  ciutadania  catalana que  estem portant a terme  una feina de coordinació permanent  amb el  President  de l'Associació d'usuaris del tren Perpinyà-Portbou-Cervera, i(o d'altres associacions de la societat  civil, en defensa  del trensport públic  ferroviari  i  la mobilitat sostenible, de la Catalunya Nord  i  Occitània , tractant  sobre el tema,  imprescindible, de la millora de les interconnexiosn Portbou-Cervera. Per altra banda volem fer una crida cívica per  captar  gent,  usuaris del tren i d'altres persones interessades en el ferrocarril, perquè  recolzin  i donin  suport  a la  nostra  Plataforma  cívica. Així  mateix, considerem  tal  com ja s'ha fet  a Llançà, que els altres ajuntaments implicats  de l'Alt  Empordà,  s'haurien de presentar  als  respectius plens muncipals mocions  en  favor de la millora del tren convencional, de  les estacions   i de les  interconnexions  entre  Portbou  i Cervera  de la Marenda.

A banda d'això, hi haurien  tres qüestions que eens podrien   ajudar  molt a una millorar  substancialment  el servei  del tren convencional entre Figueres/Portbou/Cervera de  la Mafrenda. 

1/. A imatge  i semblança  amb el que  fa la  SNCF en el tram entre  Perpinya i Cercvera ( on paren tots els trens existents  en totes les estacions) tots els trens  existents  actualment tant de la R11  com de la RG1 (també  els  MD  que  són 4 trens  al dia) en el tram ente Portbou i Figueres, haurien de tenir  aturada  a totes  les  estacions, és a dir  que aquests 4 MD's també haurien d'aturar-se a les estacions  de Colera i Vilajuïga .

2/ Caldria exigir  més coordinació  d'horaris  i intermodalitat  entre el tren convencional  i  les línies d'autobusos, això és  particularment  important a Llançà, on els horaris dels  trens haurien d'estar  cocordinats amb els horaris dels busos que van a Port de la Selva, Selva de Mar i Cadaqués, a Vilajuïga, en què  l'estació a mitjà  i llarg termini  s'hauria de  convertir  un "hub  feroviaria" per a la badia  de  Roses (Pau, Palau Roses i Castelló Empuriabrava) i proposant  una millora de l'aparcament  de la dita  estació i finalment   entre Portbou i Cervera hauria d'existir   un bus de substitució d'enllaç  entre les dues  poblacions,  perquè en cas de vagues  dels "cheminots" de la SNCF  no es  perdessin les poques interconnexions  que existeixen actualment.

3/. Començar a plantejar  el problema del  cost  tan elevat del  bitllet del tren ,   i proposar que es  faci més promoció  i publicitat  dels  diferents  abonaments existents, és a dir, BONO10, MENSUAL  I  TRIMESTRAL, cal tenir  present que actualment   bitllet de tren menys  costós és de 2 euros; és a dir , per exemple   entre Vilajuïga i Figueres anar  costa dos euros( és molt  car), quan a  altra banda,a la Catalunya Nord,   el  bitllet mínim més barat és  d'un 1.20 euros.Es dona la paradoxa que si  agafés un bitllet de tren a Portbou per  anar a  Cervera et costa  2  euros , però  si agafes el mateix  bitllet (Cervera-Portbou) et costa 1,20 euros, això és una aberració en majúscules. També  s'hauria de  començar a parlar ( a mig termini ) tot enmirallant-nos amb el nord, del TREN A 1 EURO  per internet.

En qualsevol cas considerem que  cal continuar  treballant -amb força i  amb molta  voluntat política- per una millora  general del tren convencional  de la zona, intentant  procurar  fer la màxima difusió possible  perquè la  gent, els ciutadans  utilitzin, cada  dia més molt més  el tren convencional,  el  mitjà de comunicacióel social, sostenible i  territorial per eexcel·lència.



Per  últim us  voldríem  recomanar que  feu  un cop  d'ull  a la pàgina  web  de  facebook  que  ha  elaborat el company  de  Perpinyà de  l'Associació  d'Usuaris del Tren Perpinyà-Cervera-Portbou  Mathew Faye. .Està  molt  i  molt  bé.   Us prego que en feu  molta  difusió.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article