Les lleixes dels supermercats també s'hi adaptaran

Fins ara, l'estratègia per fer front a la crisi que hem vist en la majoria de marques comercials que omplenen les lleixes dels supermercats és oferir més quantitat de producte però al mateix preu. Així, els detergents per rentavaixelles donen 8 o 12 pastilles més, les aigües minerals ofereixen envasos de 2 litres enlloc del litre i mig i al mateix preu! o Panrico, per exemple, ofereix 6 donuts al preu de 4. Aquesta és l'estratègia que ha predominat durant la primera fase de la crisi. És a dir, les empreses volen reduir el benefici augmentant el cost de producció, però en cap cas reduir els ingresos. Sempre serà menor l'impacte en el compte de resultats. Però veient com van les coses, tot fa pensar que l'estratègia haurà de ser modificada en la segona fase de la crisi. La reducció mitjana dels sous del 5%, la congelació de les pensions, la retirada de prestacions socials o la pujada de dos punts en l'IVA de la facturació són "realitats" que eixugaran literalment la butxaca del consumidor. Les companyies hauran d'adaptar els preus a aquesta realitat tard o d'hora, per molt que s'hi resisteixin. És a dir, que no trigarà gaire a haver-hi productes un 15 o un 20% més barats a les lleixes de les botigues i supermercats perquè un 5% menys de salari vol dir un percentatge superior de retallada de la cistella de la compra ja que, hi ha despeses mensuals que no baixaran, ben al contrari: La hipoteca, el gas, la benzina o, com la que s'ha anunciat avui, l'electricitat, que no vol saber res d'adaptar l'oferta a la demanda.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article