SELECT id_comentari FROM blogs_comentaris WHERE id_article = 207 AND id_comentari =

Catalunya ho té més senzill per controlar les infraccions de transit

El nou sistema de control de velocitat als túnels que ha presentat la Dirección General de Tráfico ha despertat un gran rebombori perquè, entre d'altres qüestions, deixa sense sentit els aparells detectors de radars o els afegits que s'instal·len als GPS i que avisen del punt on hi ha radars fixos abans d'arribar-hi. El cas és que la novetat no és tan gran, ni tampoc l'anunci és prou agosarat. El control als túnels és rellevant però la iniciativa deixa fora les vies de pagament. Ni els túnels del Garraf, ni els de Vallvidrera, ni els del Cadí hi estaran inclosos.

De moment les autoritats del trànsit només parlen dels túnels de titularitat pública, potser per no guanyar-se l'enemistat dels operadors privats. Però el cas és que a Itàlia fa anys que han assajat l'ús de controls de velocitat ponderats entre diversos punts. Així a l'entrada d'una autopista prenen les matrícules dels vehicles i, a la sortida, comproven el temps que s'ha trigat en realitzar el recorregut. Si el temps és inferior al de la velocitat permesa per aquell tram, l'aparell fa el càlcul sense error i es tramita l'expedient sancionador.

És un sistema clar i net que impedeix que un vehicle circul·li durant molts quilòmetres per damunt de la velocitat autoritzada. Us imagineu el que podria suposar en seguretat en aquest país on hi ha tantes vies de pagament? Un munt d'autopistes catalanes on és tan fàcil establir-hi un punt de control d'accés i un de sortida!.

Comentaris

Toni
1.

Això ho fan també Anglaterra a les vies urbanes i interurbanes i també a les zones d'obres de les autopistes que són de 50 km/h per exemple i que ningú normalment respecta...Molt útil! Aviam si això ho implementen a les nostres autopistes i acabem amb els casos aquells de conductors a 200 km/h!!

  • 0
  • 0

Comenta aquest article