La Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat –CUS-, vol més informació i consens davant la tancada d’urgències nocturns a 46 CAPs.
• Abans de prendre mesures tan dràstiques, que afecten a tants ciutadans, cal informar bé. En primer lloc s’ha de negociar amb els
ajuntaments afectats i/o amb les direccions dels centres, qui hauran de transmetra tota la informació adient als ciutadans. Tots tenim dret
a conèixer de primera mà tot allò que ens afecta directament com ara l’atenció mèdica d’urgències.
• La manca d’informació i comunicació entre l’Administració i els ciutadans és una clàssica font de conflictes en el nostre país.
• Abans de fer desallotjar per la força als veïns tancats en els centres afectats pel tancament, cal negociar i parlar.
• La CUS és ben conscient que les reordenacions de serveis i les retallades son inevitables en la situació actual de crisi, però no cal
perdre de vista la gran sensació de pèrdua experimentada per tots els ciutadans.
• Queden moltes preguntes sense resposta, com ara: Qui pot garantir el transport sanitari d’urgències si es redueix el transport sanitari? De
quants equips es disposa per cobrir l’atenció domiciliaria d’urgències?
• Els usuaris del sistema públic de salut en som els principals perjudicats, i cada cop veiem perillar més la tan publicitada equitat.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari