Novetats als serveis d'urgències hospitalàries

La CUS -Coordinadora d’Usuaris de la Salut-, vol aplaudir la promesa d’alguns canvis organitzatius en les urgències dels hospitals
catalans, feta pel Conseller Sr. Boi Ruiz, en declaracions a la premsa.

• Cal dir que la CUS fa molts anys que reclama canvis substancials en la informació referent a les urgències hospitalàries.
• Si bé és cert que no tots els centres disposen de les mateixa tecnologia al seu abast, el CatSalut ha d’establir uns criteris homogenis i obligatoris, a tots els hospitals, a l’hora de informar als usuaris d’urgències. Proposem que la informació s’actualitzi periòdicament, a intervals regulars.
• “Qui espera desespera”, tant si és pacient com si és acompanyant. La informació és una assignatura pendent en els serveis públic del nostre país, també en Salut.
• Unes simples pantalles, a totes les sales d’espera d’urgències, que informin sobre el desenvolupament del sistema i quan de temps caldrà esperar, seran de gran ajut, alhora que preserven la intimitat al assignar un codi a cada pacient, en substitució del nom i cognom emprat fins fa poc.
• Si a més a més, tal i com afirma el Conseller, tenim informació actualitzada sobre l’estat de les urgències de la resta d’hospitals de la zona, pot ajudar a reorganitzar la demanda o inclús a dissuadir al ciutadà.
• Les noves tecnologies s’han d’implantar arreu, tan per a consultes externes com per a urgències, afavorint la protecció de dades de l’usuari.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article