Per on passa el tren?

No entraré a plantejar si la línia de molt alta tensió que ens estan encolomant és la mateixa que es volia fer l'any 1985 al País Basc, on no hi havia tren d'alta velocitat. No preguntaré si aquesta MAT té res a veure amb la que podria haver travessat el 1995 el Pirineu, per on tampoc passa el TAV, i que es va aconseguir aturar tot i que ja hi havia 150 km de torres aixecades. Dic que, si realment és cert que la MAT es fa perquè el TAV, com digué el director de REE a Catalunya, té necessitats energètiques, per què no es construeix seguint el seu traçat, al costat de la via, tal com està previst al tram de Santa Llogaia d'Àlguema a Baixàs? Que potser els afectats del tram del mig som ciutadans de segona? No demanem per demanar. El CILMA va fer un estudi que demostra la viabilitat del soterrament i del canvi de traçat, seguint l'AP-7 i la via del nou tren, ja que la MAT passa (i/o pot passar) per massa llocs on no té cap utilitat. Esperem que realment el Ministeri d'Indústria i el de Medi Ambient triïn el millor camí possible, respectant l'entorn i les persones i observant ben bé per on passa i no passa el TAV, perquè sabem que aturar les obres i desmantellar la línia per les grans irregularitats que hi ha hagut des de bon començament seria demanar massa. Som a l'Estat espanyol, no a Europa.

Albert Riera i Fanlo
Canet d'Adri (Gironès)


Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article