¿Què es un backlink?

Quan va començar a desenvolupar-se el que és el SEO ara, la classificació dels resultats es basava en gran mesura en l'ús de les paraules clau dins d'un contingut. No obstant això, alhora que el terme i les tècniques s'han anat desenvolupant els enllaços per al SEO han agafat la seva força.
 
Sense sofisticats algoritmes de motors de recerca, l'ús de paraules clau era la forma més fàcil de classificar un lloc web. La lògica era simple. Com més s'utilitzava una frase de paraules clau en una pàgina web, més probable era que d'això tractés realment la pàgina.
 
No obstant això, els professionals de SEO utilitzar paraules clau de forma poc natural. Aquest ús excessiu de les keywords era perquè els llocs webs es classifiquessin bé sense tenir un bon contingut.
 
No obstant això, una manera de buscar i avaluar els llocs web ha d'anar més enllà d'analitzar només el contingut. D'aquí la necessitat de donar-li importància als enllaços per al SEO. L'algoritme PageRank ho va canviar tot. El PageRank bàsicament utilitza els enllaços entre pàgines web com un factor de classificació.

Tipus d'enllaços interns, entrants i sortints

Els enllaços per al SEO poden aparèixer de manera visible com a text, imatges o botons. I poden ser classificats segons la destinació de l'enllaç:
 
Els enllaços interns són enllaços entre les pàgines dins del propi lloc web. Si els enllaços en una pàgina es vinculen a altres pàgines dins el mateix domini, es consideren enllaços interns. Si, per algun motiu, el teu lloc web es va crear per tenir més d'un domini, els motors de cerca el consideren un enllaç extern.
 
Els enllaços entrants (inbound links) són enllaços que provenen d'altres llocs web o d'un nom de domini diferent al teu.
 
Els enllaços sortints (outbound links) són aquells enllaços en el teu lloc web que enllacen a llocs web amb un nom de domini diferent al teu.
 
Enllaços naturals des de pàgines d'alta qualitat per a un major benefici del SEO
 
Dels tres tipus d'enllaços, els enllaços per al SEO entrants són els que et donaran el major benefici, però també són els més difícils d'aconseguir. Perquè un lloc web es consideri d'alta qualitat ha de ser fiable, creïble i tenir algun tipus d'autoritat en el tema

Cada vegada que qualsevol pàgina web es vincula a una altra pàgina web, el creador del contingut que va utilitzar l'enllaç ho fa majorment per algun dels següents motius:
 
-Millorar el seu contingut amb informació que dóna suport l'enllaç.
-Ampliar el seu propi contingut amb aquest enllaç.
 
No obstant això, sigui quin sigui el motiu, tots dos enllaços són bons per al SEO. La interacció dels usuaris amb els links millora el posicionament.Per tant, una bona estratègia de link building es basa en la confiança, credibilitat i autoritat. No obstant això, la quantitat d'enllaços que obté una pàgina no és l'únic que importa. També s'ha d'avaluar la qualitat dels mateixos.

Aquestes són les zones més comunes on trobaràs enllaços interns:
 
Navegació normal del lloc web: enllaços que generalment es troben al menú de la barra superior, al menú de la barra lateral i al peu de pàgina. En general, això es basa en l'arquitectura del teu lloc, en com es categoritzen i subcategorizan els temes a desenvolupar.

-El més usual sol ser fer-ho sobre la base de temes i subtemes de pàgines generals a pàgines específiques.
 
-Pàgines relacionades: una secció d'una pàgina que té un link a altres pàgines relacionades amb el tema de què es tracta en el contingut d'aquesta pàgina. Això és beneficiós per als usuaris perquè ajuda a suggerir pàgines que probablement l'usuari estava buscant.
 
-Sitemaps: Un mapa del web és una pàgina única que enllaça amb totes les altres pàgines del lloc. Segons les millors pràctiques d'usabilitat, hi ha tres tipus de persones que naveguen per un lloc: els que utilitzen la navegació normal del lloc, els que fan servir el quadre de cerca immediatament i els que van directament al mapa del lloc. El mapa del pot contenir només les principals àrees de categoria i no necessàriament totes les pàgines del lloc.
 
-Enllaços dins del contingut: dins el contingut d'una pàgina, els enllaços es poden afegir a les paraules dins d'un paràgraf. Segons el tipus de lloc web de la marca sol utilitzar o no. De totes maneres si es fa, no és recomanable sobresaturar el contingut d'enllaços. El que s'ha dit, vincula només de forma natural.
 
Sempre dissenya llocs i pensa primer en enllaços interns per als usuaris i després en els motors de cerca. El més important és crear una experiència basada en l'usuari i les seves necessitats. I no en l'optimització.

En els últims anys, Google ha implementat un seguit d'importants actualitzacions d'algoritmes. Una d'aquestes actualitzacions importants va ser el conegut Penguin.L'actualització Penguin s'ha convertit en una part essencial de l'algoritme central. Penguin permet a Google avaluar la qualitat dels enllaços de manera més efectiva.Després d'aquesta actualització, es va parlar molt entre alguns professionals de SEO que els enllaços ja no importaven. No obstant això, aquest mite és fals.
 
Els enllaços són importants en el rànquing i indiquen els mateixos valors que abans. Els enllaços són com un reflex de la qualitat del contingut d'una pàgina. Això si, fes que siguin enllaços naturals.
 
L'actualització de Penguin va facilitar a Google la identificació d'enllaços artificials. Els enllaços sempre han estat importants factors de classificació. No obstant això, els mètodes d'obtenció d'enllaços han evolucionat, especialment després que va arribar l'actualització de Penguin.

Hi ha molts factors que s'han de tenir en compte quan els motors de cerca com Google tenen el poder de determinar quins llocs tenen una classificació més alta i, per tant, són més visibles per a l'usuari. Els enllaços interns i externs són un component important d'una sòlida estratègia de SEO segons indica la judith com experta en seo barcelona.
 
Pots necessitar temps per dominar aquest procés, però l'esforç valdrà la pena. Augmentarà el trànsit al seu lloc i millorarà la teva posició a la pàgina de resultats del motor de cerca.
 
El que està clar és que per tenir enllaços per al SEO i una estratègia sòlida en el teu lloc web, necessites comprendre les diferències entre els tipus d'enllaços i com poden millorar la teva estratègia de SEO. L'ús d'enllaços rellevants en el teu lloc farà que millori també la visibilitat i per tant, les conversions.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article