SEO 2019 tip

Quan parles de SEO, quantes vegades en realitat només parles de Google? Confessa, ningú et sent, només estàs parlant al teu cap.
 
El problema era que la resta de plataformes encara no s'havien desenvolupar-lo fins ara. Però t'asseguro que ja han fet els seus deures. Aquest 2019 promet ser un camp on Joc de Trons es quedarà petit ... Comencem!
 
Voice Search:
 
Amb les vendes de Google Home o Amazon Tiro, des d'aquest any a Espanya, s'espera que 2019 sigui l'enlairament d'aquesta disciplina.
 
Si ja 1 de cada 4 usuaris d'smartphone realitzava les seves consultes per veu, amb la inclusió a les nostres llars d'aquests altaveus intel·ligents es preveu un creixement exponencial. De fet, s'estima que el 2020 el 50% de les consultes a internet ja siguin per veu. Per això, en ser el SEO una estratègia de llarg termini, hem de començar ja a replantejar-nos què fer per aquest nou any.
 
SEO a Amazon Marketplace:
 
Això és important si tenim un ecommerce, ja ho sabem. Però ara més si és possible amb la inclusió d'Amazon Tiro, ja que aquest dispositiu només compara productes a la plataforma Marketplace d'Amazon. Ha arribat el moment de descobrir nínxols a Amazon.
 
Això serà útil sobretot per a productes amb alta rotació o baix valor, ja que l'usuari tendirà a no fixar-se en més productes, només en el primer proporcionat per Alexa.
 
Si vols posicionar-te entre les Top Skills d'Alexa, segueix llegint.
 
ASO o SEO per apps:
 
De moment, els nostres smartphones no tenen memòria infinita. De mitjana, tenim 16 APPs i entre WhatsApp, FB, Instagram, Candy Crush ... al final ens queda poc espai. Pel que tens un gran repte: fer-te buit (i mantenir-lo!).
 
Per això, haurem de fer un bon ASO (el SEO per apps) i així posicionar-nos per sobre de les milers d'aplicacions que hi ha al mercat. Però, com ajuda inicial, sempre podrem fer SEM, tant en les stores com en diferents APPs, webs i RRSS. Però, a més, haurem de fer una bona estratègia de gamificació perquè la nostra APP tingui un creixement continu, també molt ben valorat en aquests cercadors.
 
SEO a TV social:
 
A les RRSS ja el 25% dels usuaris veuen el contingut en vídeo. Per això, FB està elaborant diferents formats perquè aquest contingut sigui el rei. Això ho fa amb IGTV o FB Watch, amb el qual pretén competir amb Netflix i YouTube. Si tens aquests comptes a la teva empresa, comença a introduir aquesta estratègia en elles també per ser més rellevant i arribar al màxim abast en els teus usuaris.

 
SEO en imatges:
Cada dia serà més comú que l'usuari busqui alguna cosa per una imatge, en lloc de escriure-ho. Però a més, com a professionals del màrqueting digital, això ens afavoreix. Si optimitzes les teves imatges perquè les puguin trobar els usuaris (cercador mitjançant), estalviaràs diversos passos en el funnel de conversió. Com ara la recerca del producte, elecció del color, model o fins i tot grandària. A més, milloraràs el UX, ja que aquest estalvi de passos facilita a l'usuari assolir la seva meta.
 
Blockchain SEO:
 
Sí amics. El SEO arriba també a aquesta tecnologia tan sonada. Cada dia el blockchain va acostant-se a més sectors i, quan realment estigui adoptada, hauran de compartir-ho en la seva pròpia web. Per això, potser és una cosa que encara no s'està plantejant, però sens dubte cobrarà gran rellevància en les nostres vides el dia de demà.
 
Algoritme Fred de Google:
 
Aquesta actualització, entre moltes altres que Google va llançar fa més d'un any, segueix sent la més important i que més pes dóna pel que fa a SEO es refereix.
 
Segurament més d'una vegada hagueu maleït aquest algoritme, atès que està més pensat en penalitzar que les antigues actualitzacions. I això no és causa d'un caprici. Va ser concebut amb la intenció de col·locar a l'usuari en el centre d'interès, acabant més si és possible amb alguns trucs fàcils que ens posicionaven i, per descomptat, amb els anomenats Black Hat.I és per això que, a dia d'avui, si realitzem recerques és més probable que es posicioni un bloc de contingut abans que un ecommerce. Fes la prova: obre una finestra d'incògnit, busca "abric temporada tardor hivern", i tracta de localitzar el primer ecommerce, si t'apareix algun ...
 
Això ens porta a haver de comptar més cada dia amb la creació de contingut i storytelling SEO si volem seguir apareixent a la primera pàgina, o recórrer a tècniques de pagament paral·leles com afiliació o Google Shopping.
 
 
Amb tot el vist, veiem com el SEO ja no és només un tema de keywords a Google. Cal començar a pensar en tota l'estratègia que hi ha en tots els nous dispositius i que cada dia abasten més part de la nostra vida.
 
No és per apretarte les femelles però, havies pensat ja en tots aquests mitjans en la teva estratègia SEO?

Judith sauch experta en seo barcelona
 
 
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article