SEO per al 2019

Tendències SEO 2019
 
Les tendències SEO 2019 en cercadors vénen marcades, fonamentalment, per l'aparició de nous models de cerca: voice search i Visual Search comencen a guanyar terreny. La inclusió de Google Assistant i Google Lens en els dispositius Android democratitza altre tipus de recerques en detriment de l'ús de les paraules escrites. Aquests canvis de tendència és el que va a definir una nova forma de fer SEO. També el mòbil posseeix ja una gran influència en l'estratègia de posicionament orgànic, no només a l'hora de posicionar continguts en aquest dispositiu, sinó també amb el SEO per apps. Siguin quines siguin les tendències SEO 2019, el que és un fet és que qualsevol cosa que fem ha de tenir el mòbil com a centre neuràlgic.
 
En qualsevol cas, entre les tendències SEO 2019 trobem que moltes de les accions de posicionament han de tenir lloc en altres plataformes a més de a Google. Però no només això: el proper any tindrem d'apostar per nous canals i tecnologies si volem impulsar el SEO de la nostra web de manera notable. Convé detallar en quins canals haurem de treballar si volem aconseguir posicionar-nos amb èxit.

Visual search: optimitzar per recerca mitjançant imatges
 
La imatge guanya terreny pel que fa a element de cerca. Portem temps dient-ho: el visual search es fa fort en un univers que ja és mobile gairebé del tot i on la càmera del telèfon intel·ligent es converteix en l'aliat perfecte per capturar allò que es vol localitzar. Això és especialment rellevant en comerç electrònic. Imaginem que acudim, per exemple, a un hotel i vam quedar enamorats d'un element qualsevol del mobiliari. Tan sols fotografiant aquest producte i pujant-a la plataforma de recerca triada, tindrem l'opció de localitzar-lo i poder adquirir-ho en qüestió de minuts. Si haguéssim de fer la cerca mitjançant una descripció textual, les possibilitats d'èxit disminuirien dràsticament. Per tot això, és clar que Visual Search serà una de les tendències SEO 2019.
 
No obstant això, aquesta és la part de la recerca i la que ens interessa és la del resultat. Perquè l'usuari tingui èxit en la seva recerca visual, l'element objecte de recerca ha d'estar posicionat en Visual Search, a través d'unes particularitats específiques com ara imatges optimitzades pel que fa a mida i tipus d'arxiu, imatges clares i realitzades des de diverses perspectives o seva inclusió en Sitemaps, entre d'altres.

Hi mitjançant imatges afavoreix la transacció per l'escurçament de l'embut de compra, el que redueix les taxes d'abandonament del carret. Permetre als usuaris trobar un determinat producte a través de Visual Search, gràcies a una fotografia escurça els passos habituals de recerca, ja que el consumidor s'estalvia haver de seleccionar per tipus d'article, mida, color o un altre tipus de característiques, el que li permet arribar abans al moment del pagament. Gegants com Gooble o eBay treballen en les recerques visuals des de fa temps, mitjançant el desenvolupament de tecnologies de reconeixement d'imatge i intel·ligència artificial.

Voice search: l'era de la veu
 
El món de la recerca està experimentant un canvi sense precedents. Les recerques de veu van en augment i l'Internet de les coses i els assistents virtuals afavoreixen que el voice search vagi a més. Podem dir, sense por a equivocar-nos, que la recerca de veu serà la més important de les tendències SEO 2019. En un món en què els navegadors ja no siguin imprescindibles i les pàgines web siguin substituïdes per una interfície de veu, caldrà començar a plantejar-nos un posicionament orgànic que trenqui radicalment amb el conegut fins a la data. S'estima que per al 2020, almenys el 50% de les recerques siguin a través d'imatges o de la parla, hem d'estar preparats per quan arribi aquest moment, i 2019 ha de ser l'any de l'enlairament del SEO de veu. No oblidem que, a dia d'avui, la meitat dels usuaris de smartphone participa de les recerques de veu i un de cada tres ho fa diàriament, segons comScore
 
En aquest sentit, els assistents virtuals domèstics o smart speakers jugaran un paper decisiu. Quan es normalitzi la seva adopció, les marques van a enfrontar-se a un canvi de model i han de començar a preparar-se per a això si volen tenir els deures fets quan aquest moment arribi. 2019 serà l'any en què els smart speakers comencin un enlairament que es preveu imparable. El SEO de veu serà un dels aspectes clau en el marc de la revolució que s'acosta, doncs ha de reunir unes particularitats sense precedents. Una interfície intangible, la desaparició de les SERP (i, per tant, la lluita per colonitzar l'snippet zero) o la competència de les marques blanques de gegants com Amazon, són només algunes de les grans pedres que les empreses van a trobar al camí. En relació a aquest tema, hem publicat recentment un especial titulat "L'era de la veu: assistents virtuals i voice màrqueting", et convidem a descarregar-lo de manera gratuïta si vols aprofundir en aquesta important tendència.

SEO per apps, un escenari poc conegut
 
Una altra de les tendències SEO 2019 més importants és la que es refereix al posicionament ASO, és a dir, aquelles tasques de SEO que es realitzen per a aplicacions mòbils. Segons dades extretes de l'informe Global Mobile Consumer Survey, 2017, de Deloitte, els espanyols tenim una mitjana de 16 aplicacions instal·lades, sent WhatsApp, el correu electrònic, Facebook i Skype les més utilitzades. Al marge d'elles, els usuaris han d'escollir tan sols un grapat d'aplicacions més entre aquelles que responen a les seves necessitats i interessos. La memòria del telèfon no és infinita, i estar entre les més ben posicionades augmentarà les possibilitats que l'usuari ens faci un buit en el seu telèfon.
 
El posicionament de les aplicacions requereix d'un treball complexe. Cal tenir en compte que la majoria de les aplicacions es descobreixen en els canals de descàrrega, de manera que destacar aquí quan l'usuari realitza una recerca és fonamental. En el posicionament ASO influeixen factors com el nombre de descàrregues, que es trobi (i es mantingui) entre les tendències, l'experiència d'usuari (que determinarà el temps d'ús, la freqüència o les baixes), així com aquells factors del posicionament en cercadors, entre els quals s'han de contemplar les keywords, les qualificacions o el linkbuilding.

SEO a Amazon
 
Una de les més importants tendències SEO 2019 serà el posicionament a Amazon. Més de la meitat dels consumidors busca els productes directament a Amazon, evitant els motors de cerca generalistes com Google. En Kanlli portem temps advertint de la importància del SEO a Amazon, ja que d'un bon posicionament dels productes en el motor del cercador dependrà la seva visibilitat i, per tant, que es generin vendes. Amb l'auge dels assistents virtuals de veu, amb Alexa i els smart speakers que l'integren, Tiro, al capdavant, estar ben posicionat en Amazon resultarà crucial per a les vendes, ja que en voice commerce es tendirà al resultat únic en un gran ventall de productes, sobretot aquells que entren en la categoria de béns d'alta rotació.
 
Fer SEO per a un gran marketplace no només se centra en l'optimització del contingut al voltant d'una o diverses keywords, també intervenen factors com les valoracions dels clients, comentaris, el volum i velocitat de les vendes, la qualitat de les imatges o el preu. En el cas d'Amazon, l'encarregat de determinar quins productes mostra al Buy box als clients és l'Algorisme A9. Per determinar el rang de producte, A9 contempla el CTR, la taxa de conversió, l'inventari, el processament de comandes, la política de preus o la salut del compte del venedor, entre d'altres aspectes. Per aprofundir més en el tema, us convidem a fer una ullada al nostre post "SEO a Amazon, guia definitiva per posicionar productes".

Més informació:consultor seo judith sauch
 
 
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article