¿Qué es la meta description?

La meta descripció és una etiqueta important per al SEO, i no perquè serveixi d'ajuda en els rànquings.
 
La veritat és que no afecta per a res a la posició de les teves pàgines dels resultats del cercador, però ... Saps per què és interessant?
 
Perquè influeix en la quantitat de visites que reps des dels cercadors.

 
En primer lloc que has de saber és que la meta descripció no serveix com a factor de posicionament; és tan sols el text que utilitzen els cercadors com descripció en els seus resultats. Malgrat això, no deixa de ser interessant.
 
Hi ha 2 raons per les quals has prestar atenció:
 
Influeix en les visites - Quan un usuari veu la teva pàgina en els resultats del cercador, pren la decisió de punxar en l'enllaç sobre la base de la informació que es mostra davant seu. Una part important d'aquesta informació està a la meta vista general, així que si el text és prou persuasiu, les possibilitats que feu clic a la teva pàgina es disparen.
 
Influeix en la difusió - No només els cercadors fan servir el text de la meta descripció, sinó que moltes xarxes socials també la fan servir en compartir pàgines. Una descripció poderosa anima l'usuari a fer clic de la mateixa manera que ocorre en els cercadors, i un cop ha consumit teus continguts és més fàcil que els comparteixi.
 
Dit això, has de tenir en compte una pega important de les meta descripcions. Tot i que Google sol utilitzar-les per confeccionar els seus resultats, no et garanteix que vagi a fer-ho. Per al cercador no són més que un suggeriment, per la qual cosa no hauria de sorprendre si finalment decideix emprar altres textos en el seu lloc.

¿Com crear una meta descripció atractiva?
 
La clau per a una meta descripció que atreu clics des dels cercadors està en crear un text representatiu, seductor i concís.
 
1. Has de ser descriptiu
 
Després de tot d'això es tracta, la funció de la meta descripció és descriure i hauries de fer-la servir per a aquesta fi.Comença per llegir el títol de la pàgina i pregunta't: Com puc explicar-li a l'usuari què és el que va a trobar aquí?
 
És important que en aquest aspecte siguis sincer, ja que si un usuari punxa a la teva pàgina seduït per la descripció, esperarà trobar el que li has promès. Si no és així acabarà fent clic sobre el botó Enrere i emportant-se una imatge negativa del teu lloc.
 
2. Persuasió
 
Moltes vegades el tema d'una pàgina no és suficient per convidar a l'usuari fer clic. És una cosa molt comú en pàgines el contingut no és especialment emocionant, com passa en la temàtica de negocis.
 
Però que el contingut sigui insípid no vol dir que no puguis adornar. El secret està en utilitzar elements persuasius.
 
Els dos  més importants són:
 
La proposta de valor - És el que fa a la teva pàgina diferent. Tracta d'explicar per què és única i quin valor proporciona a l'usuari.La crida a l'acció - Aquesta és la teva oportunitat de dir-li a l'usuari què ha de fer, com fer clic, fer servir alguna cosa, o comprar-lo. 
Pots estar segur que si conjugues aquests dos elements aconseguiràs una taxa de clics més gran que amb una meta descripció genèrica.
 
3. Limita la longitud
 
Els cercadors ofereixen un espai limitat per mostrar la descripció, de manera que un text massa llarg apareix tallat a la pàgina de resultats. Per evitar que et passi això, restringeix la longitud a 156 caràcters. És l'espai aproximat que presten els cercadors a les descripcions, pel que si et cenyeixes a aquest llarg és difícil que et portis sorpreses.L'eina de SEO  simula els resultats de Google en funció del títol, la descripció i l'URL de la pàgina, així que pot ser-te molt útil en la tasca.


Experta en seo barcelona consultor seo Judith sauch

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article