¿Qué es el SEO Onpage?

El SEO on page és un dels factors més importants per al posicionament web a cercadors. Bàsicament el SEO on page és el procés d'optimització i millora del contingut i altres factors en el site per tal d'augmentar el rànquing de les recerques.
 
Hi ha diferents factors de SEO on page que afecten el posicionament web en cercadors.
 
Títol
 
És el factor més important en el SEO on page. La paraula clau específica ha d'estar present en el títol de la pàgina i preferiblement en la primera paraula. És molt important afegir la paraula clau al títol per millorar en les serps, per a això hauràs de fer un bon keyword research, però assegura't que té sentit per als teus usuaris. Per optimitzar els títols i les metadescriptions podeu utilitzar el simulador de snippets de seomofo.
 
URL
 
Les URL més curtes són més SEO "friendly" de llarg. L'estructura d'enllaços permanents hauria de ser així "tupágina.com / paraula-clau" perquè és l'estructura d'URL més recomanada per al SEO Onpage.
 
Keyword Density
 
La densitat de paraules clau és el percentatge de vegades que una paraula clau o frase aparegui en una pàgina web en comparació amb el nombre total de paraules en la pàgina. És un dels factors importants en el SEO on-page. El percentatge de densitat de paraules clau ha d'estar entre 1 i 5 per cent, per sobre del 5% es considera keyword stuffing, encara que és molt relatiu, ja que podeu trobar webs amb densitats del 10 al 20% molt ben posicionades.

Etiquetes H1, H2, H3
 
Les etiquetes H1, H2 i H3 s'utilitzen per jerarquitzar la informació de les teves pàgines. H1 és l'etiqueta més valuosa en el SEO on page. La teva pàgina o títol del post ha d'estar en l'etiqueta H1, les etiquetes H2 i H3 tenen menys valor SEO però s'utilitzen per estructurar millor el contingut.
 
Atribut Alt
 
Els motors de cerca no interpreten les imatges, així que utilitzem l'atribut ALT per indicar-los que són les imatges. També els navegadors utilitzen l'atribut Alt perquè les persones amb problemes de visió puguin sentir la descripció de la imatge. És molt important utilitzar imatges en el teu post o pàgina amb etiquetes ALT, si utilitzes un CMS com wordpress ha connectors SEO que poden facilitar-te aquesta tasca.
 
Negreta / Cursiva
 
La paraula clau en negreta i cursiva en el contingut indica al motor de cerca la importància de les keywords. És una bona pràctica utilitzar tant la negreta i la cursiva en el contingut per potenciar el SEO i enriquir la lectura.
 
Enllaços
 
Hi ha dos tipus d'enllaços utilitzats en continguts, enllaços interns i enllaços externs. És bo enviar enllaços cap a webs externes, no és normal ni natural que la nostra web no enllaç a altres webs. Enllaça a pàgines d'autoritat de la mateixa temàtica i que aportin valor a l'usuari.
Els enllaços interns són la interconnexió dels teus continguts i és una de les maneres d'involucrar els usuaris i difondre el link juice a altres pàgines. Utilitza un anchor text rellevant per a aquests enllaços interns per potenciar les teves landing page.
 
Ubicació de les paraules clau
 
La paraula clau ha d'estar present en el primer i últim paràgraf del seu missatge. Aquests són els dos emplaçaments més importants per situar una paraula clau específica de cara a obtenir el benefici complet del SEO on page. Però no només ens hem de centrar en la paraula clau, també cal utilitzar paraules semànticament semblants.
 
El contingut és el rei segons un consultor seo
 
El contingut és el pilar de la teva web i si crees els millors continguts els cercadors ho recompensaran. El contingut de qualitat no només atrau els visitants, també fa que els usuaris ho comparteixin. Un contingut de qualitat que abasti una demanda i estigui ben optimitzat amb els criteris de SEO on page, té el posicionament assegurat.
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article