¿Como adapto la meva web a mòbil?

 
Google va publicar al juny del 2012 les seves recomanacions SEO de com desenvolupar correctament la vostra versió mòbil. Google va plantejar 3 opcions:
 
Com a primera opció i la recomanada per Google és el Resposive Web Design, que permet adaptar el teu web a través de CSS3 mitjana queries i maquetació adaptable:

Versions diferents. Detectar via User Agent el dispositiu de l'usuari i carregar amb la mateixa URL versions diferents del web. Aquesta opció té un problema tècnic molt gran que és la detecció correcta de User Agent en un mercat que crea dispositius nous constantment.
 
Site diferent. Tenir un lloc completament separat sota un subdomini o domini mòbil. (Http://m.tuempresa.com o http://www.tuempresa.mobi) i com crear les etiquetes meta necessàries per indicar a Google aquesta opció i que no et penalitzi per contingut duplicat.
 
Els punts a favor de l'elecció del RWD com a millor alternativa són:Una experiència de marca consistent. Un web no és només informació.La marca, la comunicació, la imatge, tot és important.

Adaptar-no és sacrificar aquests principis. El SEO ha de adaptar-se a  cada empresa.
 
Una única URL. L'avantatge és clara. A nivell SEO tota l'autoritat que s'aconsegueixi, tant des links com a graf social es distribueix correctament. No dividim esforços SEO treballant febrer url diferents. A nivell d'usabilitat, igual. Quan es comprar-te no importa si es visita amb mòbil o PC el contingut s'adapta i la URL és la mateixa.
 
Un únic contingut. Pressuposar que els usuaris faran un ús diferent del nostre web venint des d'un mòbil o des del PC de casa és un error greu. En molt comptades ocasions el contingut ha de ser diferent. La majoria de pàgines que modifiquen el contingut en la seva versió mòbil hauria de plantejar-se canviar la redacció del contingut del web per fer-ho millor i més concís que el de donar un de diferent per a mòbil.
 
Un sol codi. El manteniment d'una web RWD és menys costós que tenir 2 o 3 versions diferents de la mateixa. Un web és viva, canvia constantment, si s'atura es mor. Tenir un únic codi facilita molt aquesta tasca.
Article relacionat: Passos per a dissenyar l'embut de vendes per a un freelance
 
El concepte base d'un bon Responsive Web Design és que no és "Mobile friendly" sinó que és la versió default de la teva web. Això que vol dir? Que un bon RWD s'adapta a tots els dispositius, no només a iPhone o iPad, sinó que s'adapta perfectament a totes les resolucions. Això s'aconsegueix donant al dispositiu mòbil el control de com es visualitza la web. El píxel ha mort, el EM és la nova mesura. Si desitges ampliar la informació amb un enfocament més tècnic et recomano el meu post sobre Responsive Web Design més avançat.
 
La fórmula de l'èxit: html5 semàntic + responsive design + SEO
 
La fórmula de l'èxit d'un bon posicionament és HTML5 semàntic + RWD + SEO Onpage. Poques empreses del mercat pot oferir aquest servei global, però no et conformes amb menys. El SEO Onpage no és SEO friendly (versió bàsica d'un bon SEO Onpage)
 
SEO PER MÒBILS

Els consultor seo apostem que el següent canvi d'algorisme que va ha afectar el SEO mòbil serà l'adaptació. L'experiència d'usuari en dispositiu mòbil. És l'evolució lògica, de la mateixa manera que la velocitat de càrrega afecta l'experiència d'usuari i forma part de l'algoritme, que la teva web s'adapti a dispositius mòbil afectarà al teu SEO mòbil, així que avança-t'hi al mercat posicionant dels primers en la porta de sortida. En un mercat SEO competit cada canvi és una oportunitat d'acaparar trànsit de la competència.
 
A part de l'experiència d'usuari, el SEO per mòbil té una gran dependència del SEO Local. És una recerca més local i la personalització dels resultats segons el teu geolocalització està molt més present en les serps mòbil que la d'escriptori.
 
¿ALGUN SECRET PER A MILLORAR EL TEU SEO MÒBIL?
 
Cuida les opinions de la teva Google Plus Local, incita a les opinions, respon ràpid i correctament a les negatives. Denuncia les opinions Spam que et posi la competència (que passarà), treballa'l.
 
Presta atenció a la teva velocitat de càrrega. El teu WPO és més crític en mòbil que a escriptori. Al juny WebPageTest ha tret la seva eina  mòbil per poder testejar la teva web com si fossis un iPhone o un Android. Aprofita-ho tal i com aconsella la consultor seo judith sauch.
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article