Google Fred

Google Fred, l'últim algoritme més famós de Google en contra del que podem nomenar com intrusiu
 
Google treballa diàriament millorar els resultats de cerca i oferir una millor experiència per als usuaris. Per a això, com sabràs, Google realitza constants actualitzacions en el seu algorisme. Una de les últimes actualitzacions més sonades ha estat l'actualització de l'algoritme "Google Fred".
 
Si fas servir continguts per posicionar el teu lloc web a Google, treballes amb publicitat de Adsense o depenent si tens o no la teva web adaptada a mòbils. Potser vegis importants canvis en el posicionament de la teva web, depèn de com ho facis. T'expliquem les principals apreciacions que ja estan comunicant els professionals del SEO (posicionament orgànic en cercadors).
 
¿Quins canvis són els que han notat?
 
Els primers canvis van començar a notar-se fa uns mesos. Tot i que la notícia es va afirmar aquest mateix mes de juny després d'una publicació del portal dels professionals del SEO, motor de cerca Roundtable. En ella gran part dels experts SEO a nivell internacional afirmen que ja estan notant els canvis d'algorisme. Concretament segons l'enquesta realitzada per Seroundtable.com el 46% dels enquestats han patit una baixada de posicionament després de la posada en marxa del algoritme Fred de Google.
 
En resum. Tres aspectes bàsics:
 
A la recerca d'un contingut de més qualitat. Google diu NO als articles poc útils o amb continguts enganyosos. Han perdut també posicionament dels webs amb poc contingut, contingut duplicat o amb massa enllaços. Oblida't d'escriure post només per incloure paraules clau.
 
Fa temps que ho venim dient, l'únic contingut que funciona és el que connecta de veritat amb el teu potencial client.
 
No a la publicitat intrusiva. A la recerca d'una millor experiència d'usuari, Google ha penalitzat en els rànquings de recerca a aquelles webs que abusaven de la publicitat. Per exemple amb elements com els com els banners emergents, o qualsevol altre tipus que dificulti la navegació en el lloc web.
 
Sí a la web responsive, adaptada a mòbils. Com ja et vam explicar en un altre article, Google prioritza en els resultats de recerca que estiguin correctament adaptat al mòbils. Si la teva web no està adaptada a mòbils encara, probablement estigui perdent moltes posicions.
 
La qualitat, la clau per connectar amb els usuaris
 
Google ho sap i treballa per a això. Pots comprovar-ho en aquests canvis d'algorisme que t'hem resumit, o també llegir-lo directament del Manual de Bones Pràctiques de Google.
 
La veritat és que Google és conscient d'això, l'experiència d'usuari i la qualitat són la clau per connectar amb els usuaris. La qualitat importa. En el cas de Google per oferir millors resultats de cerca, en el teu cas per aparèixer entre els primers resultats. Només has de cenyir a les bones pràctiques, que no només el cercador més famós del món les considera així, si no tots els usuaris.
 
Oferir continguts de qualitat, únics, útils i personalitzats és un dels camins a seguir per posicionar el teu web entre els resultats de cerca. Mentrestant Google, segueix realitzant millores en el seu algorisme per premiar aquells llocs web que veritablement aporten alguna cosa als usuaris.

Judith sauch experta en seo barcelona
 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article