¿Què és SEM i per què serveix?

Què és sem
 
El SEM, de l'anglès Search Engine Marketing, (Màrqueting en Cercadors o Màrqueting en Motors de Recerca), també conegut com posicionament pagat, és un sistema de publicació d'anuncis, que es mostraran entre els resultats dels cercadors per les paraules clau que s'hagin determinat.
 
En el cas de Google, el SEM es realitza a través del seu programa Adwords i els anuncis apareixen publicats en els resultats de les recerques que realitzen els usuaris, a la zona superior ia la dreta d'aquests, i en la seva xarxa de display, que són llocs propis de Google, com Youtube, o llocs associats a aquesta plataform ¿Que es SEM i perquè serveix? .
 
¿Quina diferència hi ha entre seo i sem?

Abans de continuar has de tenir clar què és SEO i què és SEM doncs, encara que poden compartir objectius, són dues formes diferents i fan servir eines diferents per donar visibilitat a una pàgina web a Internet.
 
El SEO (Search Engine Optimization) és comunament conegut com el posicionamient natural o posicionament orgànic i podríem dir que té dues diferències bàsiques respecte al SEM. D'una banda, és gratis, no necessites pagar a Google perquè mostri la teva pàgina entre els seus resultats de cerca. I, en segon lloc, es tracta d'una tasca més continuada en el temps, una carrera de fons. És, en definitiva, fer les coses bé, o almenys com Google considera que s'han de fer, perquè la teva pàgina vagi adquirint rellevància i autoritat de cara als cercadors perquè cada vegada la mostrin més amunt entre els seus resultats.
 
Com no és el tema d'aquest article, si encara no tens una idea clara sobre què és el posicionament SEO, et recomanem fer-li un cop d'ull a aquest enllaç, en què t'ho expliquem d'una manera molt senzilla perquè tinguis una visió pràctica sobre aquest tipus de posicionament en cercadors.
 
El SEM, per contra, és una manera més ràpida de fer una campanya comptant amb els serveis publicitaris del cercador, al qual hauràs de pagar en funció del que contractis. Es tracta d'una manera puntual de publicar anuncis per a una campanya concreta o amb uns objectius puntuals.


¿Què és adwords?
 
Recapitulant una mica abans de continuar, amb una campanya de SEM el cercador mostrarà els teus anuncis quan els usuaris cerquin amb les paraules que t'interessin i només pagaràs quan aquests facin clic sobre algun dels teus anuncis.
 
Dit això, i com ja avançàvem al principi de l'article, Adwords és el sistema o la plataforma que utilitza Google per oferir als anunciants aquest tipus de campanyes d'anuncis.
 
Adwords, que és la font principal d'ingressos de Google, és un mètode de pagament per publicitat per anunciants. Es tracta de publicitat dinàmica en què l'anunciant només paga pel trànsit generat pels banners. Amb el sistema pagament per clic, només paga per aquells anuncis en què s'ha fet clic.


Pagament per clic
 
El model de pagament per clic (PPC), de l'anglès cost per clic (CPC), l'anunciant paga a Google exclusivament per cada clic que es realitza en el seu anunci.
 
El cost de cada clic dependrà de la llei de l'oferta i la demanda, és a dir, com més anunciants hagi licitant per una keyword o cadena de paraules clau més elevat serà el preu del clic. També depèn d'altres factors com la qualitat i la rellevància d'aquest anunci.
 
De la mateixa manera, la posició en què apareixen els anuncis es determina en funció d'una sèrie de paràmetres com la rellevància que tingui l'anunci, la pàgina de destinació, és a dir, la url a la que porta l'anunci quan fas clic, o les recerques que realitzen els usuaris.

Principals Tipus d'anuncis de Google Adwords
 
Podem fer una classificació de tipus d'anunci en funció de les plataformes on apareixen:
 
Xarxa de cerca: Es tracta dels anuncis que apareixen en el propi cercador quan els usuaris fan cerques, a la zona superior sobre els resultats o al lateral. En tots els casos de tràfic d'anuncis de text.
 
Xarxa de display: Aquesta xarxa està formada tant per llocs propis de Google com per altres llocs associats i trobem tres tipus: anuncis de text, anuncis gràfics i remàrqueting.
 
Shopping: Quan es tracta de fer campanya sobre productes concrets que estan a la venda en línia, Google t'ofereix l'opció de mostrar l'anunci del producte directament entre els seus resultats de cerca. Aquí trobem un altre tipus d'anunci que serien les fitxes de producte.
 
Vídeo: Google et dona l'opció de publicitar el teu lloc web també dins de la plataforma Youtube quan els usuaris fan cerques, mostrant els anuncios de vídeo en els primers resultats.




 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article