¿Qué es el SEO?

Què és SEO
 
SEO significa optimització dels motors de cerca (Search Engine Optimization) i el seu principal objectiu és millorar el posicionament d'una web en els cercadors per obtenir el major nombre de visites orgàniques possible. És a dir, es tracta en aconseguir la millor posició possible en un cercador, com per exemple Google, per aconseguir més visites des de recerques realitzades a través d'ell.

 
El SEO es pot classificar en dos parts:
 
 
1.- SEO Onpage
 
El SEO Onpage engloba aquelles accions que podem realitzar dins d'una web per millorar el posicionament de la mateixa. Dins el SEO Onpage ens trobem amb:
 
Arquitectura web
 
Mitjançant l'arquitectura d'un web s'intenta aconseguir que el web sigui fàcil d'usar i que estigui ben organitzada perquè tant els usuaris com els motors de cerca puguin rastrejar sense problemes.
 
Estudi de paraules clau
 
L'estudi de paraules clau es realitza amb l'objectiu de determinar quins són els termes més buscats i que menys competència tenen per fer-les servir en els nostres continguts i aconseguir un millor posicionament i un augment de les visites.
 
WPO
 
Web Performance Optimization o optimització del rendiment d'una web busca que els llocs web carreguin el més ràpid possible per no perdre usuaris i que els motors de cerca necessiten menys temps per rastrejar un lloc web.
 
Etiquetes
 
Les etiquetes són una de les parts més conegudes dins del posicionament SEO. Entre elles ens trobem amb:
 
Metatitle
 
És el títol que apareixerà a Google. El nostre objectiu en el metatitle serà fer que sigui irresistible per a l'usuari. O sigui, cridar l'atenció perquè sigui més probable que punxen en ell.
 
Metadescription
 
La meta-descripció no influeix en el posicionament SEO però ajuda a cridar l'atenció dels usuaris i millorar la taxa de clics.
 
Headings
 
Els headings són els títols i subtítols d'una pàgina o article. És a dir les parts en què divideixes un article.
 
Mapa del lloc web
 
El mapa del web o mapa del lloc és un arxiu en el qual es mostren totes les pàgines, articles i mitjans (imatges, vídeos, etc ...), perquè els motors de cerca entenguin millor l'arquitectura del web.
 
Arxiu robots.txt
 
L'arxiu robots.txt és un arxiu destinat als motors de cerca en el qual s'informa els bots dels arxius als que tenen accés i els que no.
 
Optimització URL
 
L'optimització d'URLs tracta de fer que les URL siguin llegibles i portin les paraules clau per a les que ens volem posicionar.
 
Optimització d'imatges
 
L'optimització de les imatges té com a objectiu fer que el web carregui més ràpid mitjançant la reducció del seu pes. A més, també es poden posicionar les imatges introduint les paraules clau per a les que ens volem posicionar en l'atribut alternatiu i descripció.
 
 
2.- SEO Offpage
 
El SEO Offpage, engloba totes les accions que es realitzen fora del web per millorar el posicionament de la mateixa. Dins el SEO Offpage ens trobem tal i com comenta la judith com a consultor seo:
 
Link building
 
El link building té com a objectiu aconseguir enllaços des d'altres llocs cap a la teva web. Lògicament no serveix amb enllaçar des de qualsevol pàgina. Cal tenir en compte diversos factors abans de crear els enllaços.
 
Un d'aquests factors és l'autoritat de domini (DA). Quant major DA tingui una web millor, més autoritat ens transmetrà. Podem saber l'autoritat de domini d'una web amb l'extensió Mozbar.
 
També cal tenir en compte si l'enllaç al Dofollow o Nofollow.
 
Dofollow: Els enllaços dofollow són els que indiquen als cercadors que poden seguir-fins al seu destí deixant enrere la web que estaven rastrejant. Aquests enllaços transmeten tota la seva autoritat cap a la web a la qual apunten, fent que el DA del web destinació augmenti.
 
Nofollow: Els enllaços nofollow, encara que no transmeten autoritat, són necessaris per fer que el nostre enllaçat sembli natural a ulls dels cercadors. Un web a la qual només té enllaços dofollow és sospitosa per als motors de cerca i poden acabar penalitzant el lloc web.

Segona forma de classificació SEO
 
1.- White Hat SEO
 
Són les tècniques SEO que estan ben vistes pels cercadors i són les que normalment es fan servir per posicionar una web. Entre aquestes tècniques podem trobar-nos amb el WPO, els estudis de paraules clau, etiquetatge, etc.
 
2.- Grey Hat SEO
 
Són aquelles tècniques que no estan penalitzades pels cercadors, però que estan en el límit de la penalització. Entre aquestes tècniques es troben el linkbuilding des directoris, agregadors de notícies, etc.
 
3.- Black Hat SEO
 
Engloba totes aquelles tècniques que estan penalitzades pels cercadors. Aquestes tècniques et permeten posicionar molt ràpid, però  baixes igual de ràpid.
 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article