La Vanguardia anuncia que el Servei Català de Trànsit plantejarà a Foment un carril bus flexible a la B23, una mesura històricament defensada per la PTP. L'any 2007, en plena era de les vaques grasses, la PTP va demostrar que era possible generar un carril bus més auster i eficient que els basats en macroinfraestructures, com el de la C58.
El Departament de Territori i Sostenibilitat i el Servei Català de Trànsit recolzen una proposta de la PTP que faria estalviar més de 100 milions d'Euros a l'erari públic Barcelona.
La PTP vol felicitar el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Servei Català de Trànsit per considerar la proposta de carril bus flexible, austera i eficient, defensada per l'entitat des de fa 4 anys. Durant la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de 2007, en plena època de vaques grasses i davant l'escepticisme de molts tècnics i polítics, la PTP va defensar -gairebé en solitari- la possibilitat de generar carrils bus flexibles mitjançant el “lifting” de les autopistes actuals. Es plantejava així una alternativa a la construcció d'infraestructures faraòniques com la de la C58. L'avantatge de la mesura es pot resumir en tres punts:
• Execució ràpida i econòmica. La proposta de carril bus flexible es basa en un redisseny de les calçades actuals per donar prioritat a la capacitat respecte la velocitat. Donada la proximitat a la ciutat, els 120 km/h no són practicables durant moltes hores del dia i la màxima prioritat és donar capacitat. Un límit de 80-90 km/h permet reduir l'amplada dels carrils actuals per fer lloc a un quart carril que prioritzi els accesos en autobús.
• Eficiència per als autobusos: la ubicació d'un carril bus als accessos de Barcelona és una necessitat del present que no pot esperar projectes cars i lents. Un accés reservat per a autobusos permetria donar més servei en hora punta amb la flota actual i captar més viatgers en oferir una alternativa més atractiva respecte del vehicle privat.
• Flexibilitat per a l'autobús: els punts d'accés i sortida del carril bus no es limiten a comptats i costosos enllaços viaris a diferent nivell. Al contrari, el carril bus flexible resulta útil tant pels autocars discrecionals i autobusos de llarg recorregut com per als serveis suburbans exprés actuals o nous que es puguin generar.
Madrid ha de posar fil a l'agulla. La B23 és una via de titularitat estatal i la seva rehabilitació necessita l'acord del Ministeri de Foment. Per aquest motiu la PTP demana que totes les entitats interessades en la mobilitat sostenible del país donin suport a la Generalitat de Catalunya per
aconseguir aquesta mesura tan eficient. Com es pot comprovar en aquesta i d'altres reivindicacions, assolir un model de mobilitat més sostenible és una carrera de fons en la que la PTP obre debats abans tancats i manté una actitud perseverant.
Associació per a la Promoció del Transport Públic
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari