Proposta de sincronització horària i coordinació ferroviària més enllà de la frontera

L'aliança d'associacions pel ferrocarril transfronterer demanarà a la Generalitat i les Regions del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus més coordinació ferroviària

■ Dissabte es va celebrar una reunió de treball a Figueres
■ Els propers passos de l'aliança seran reunions amb les administracions responsables del transport ferroviari regional: la Generalitat de Catalunya, el Consell Regional Migdia-Pirineus i el Consell Regional Llenguadoc-Rosselló

El 05 de juliol 2014 es va celebrar una reunió de treball a Figueres de l'aliança d'entitats pel transport públic transfronterer al nord i sud dels Pirineus. A la reunió hi van haver representació de CCOO de l'Empordà, que van fer d'amfitrions de l'acte, la FNAUT (Fédération Nationale des Associations d'Usagers des Transports), de l'Association TGV SUD Territoire - Environnement, de l'Association des Usagers Perpignan - Cerbère - Port-Bou, Association des Usagers Villefranche - Perpignan, de Defensem el Tren de l'Empordà i de la PTP (Promoció del Transport Públic).

Intensificar les accions en favor de la millora del transport públic, particularment el ferroviari, que creua la frontera catalano-francesa en els tres corredors, Portbou-Cervera (via històrica), Figueres-Perpinyà per la Jonquera (Via d'alta velocitat) i Puigcerdà-La Tor de Querol amb connexions amb el tren groc La Tor de Querol-Vilafranca de Conflent d'amplada mètrica.

Demanar una reunió amb Hermeline Malherbe, presidenta del Consell General dels Pirineus Orientals, i persona sensible a les propostes de millora del transport públic.

A curt termini, es farà una proposta de sincronització horària d'horaris de trens regionals (R11, RG1, R3 i TER) per a què la Generalitat de Catalunya i els Consells Regionals del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, fent ús de les seves competències, millorin la mobilitat transfronterera.

Organitzar a la tardor una trobada a Puigcerdà per abordar en ampli debat la proposta de convertir Puigcerdà en la ròtula de transport dels tres eixos ferroviaris: Barcelona-Puigcerdà (Renfe), La Tor de Querol- Tolosa (SNCF) i enllaç amb el tren groc fins a Vilafranca de Conflent. Això suposaria que tots els serveis de la SNCF que ara arriben a La Tor de Querol serien prolongats fins a Puigcerdà, els serveis de Renfe acabarien a Puigcerdà i es faria arribar a aquesta vila pirinenca el servei del Tren Groc des de la Tor de Querol. Es convidarà a participar en aquest debat a les autoritats locals i regionals, a les entitats socials i als estudiosos de la mobilitat.

Redactar un dossier sobre totes les propostes d'aquesta Aliança Transfronterera per ser distribuït entre les autoritats, operadors de transport públic i agents socials i econòmics amb vistes a influenciar en les properes conteses electorals del 2015, eleccions regionals a França i municipals a Catalunya.

En el decurs de la reunió s'ha donat a conèixer el gran esforç que la regió francesa de Migdia Pirineus ha fet en la modernització del servei ferroviari fins a 2013, amb una inversió global de 800 milions d'euros, doblant el servei, la qual cosa ha permès incrementar el nombre de viatgers des dels 5 milions anuals de fa un anys fins els 13 milions de 2013, superior a la de tots els serveis regionals de Catalunya.
Més informació en aquest enllaç

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article