Jornada dels polítics i patrocinadors 2008

Organitzada pel Col·legi dels Economistes, la Jornada porta 13 anys celebrant-se i , cada cop més, gaudeix d'una nodrida reresentació políutica que, a més, al ser del mateix color polític, es converteix en un intent de rentat de cervell col·lectiu (i del col·lectiu) per a que el transmetem a la societat.

En primer lloc, sóc dels que pagaria una mica més per tal de no haver d'aguantar polítics que no han treballat mai a una empresa (ni, per suposat, n'han tinguda mai cap) parlant en fòrums on es parla precisament d'això, d'empreses. De fet, només cal veure la imatge que encapçala aquest post per veure de què va tot això.

En segon lloc, el missatge és sempre el mateix: optimisme malaltís i inversió en innovació (sense concretar què vol dir, és clar), educació (però sense discutir el model vigent ni concretar, com sempre), cohesió social (els immigrants són bons i no generen cap problema mai, per tant, no en parlem i si ho fas... xenòfob!), polítiques socials (el sector públic s'ha d'engreixar per a resoldre'ns tots els problemes reals i/o creats per ells mateixos per a esdevenir necessairs, com una droga pel 'mono'), i tot allò que sigui social i sigui de bon defensar davant d'una opinió pública cada cop més idiotitzada pel missatge recurrent de tots (i dic tots) els mitjans.

Per últim, els patrocinadors: no podrien limitar-se a posar-hi diners a canvi del logo al rètol? Fins i tot puc acceptar (i animo a fer-ho) a que muntin stands al hall de l'hotel per a vendre els seus productes i serveis, ja que entenc que la inversió s'ha de rendibilitzar. Però és de mal gust vendre els seus productes o serveis en una sessió de treball que tracta d'allò mateix i patrocinada, curiosament, per ells mateixos. Fa pudor. De les tres a les que vaig assistir només se'n salva la de Caixa Manresa, a on el President de la mateixa només va presentar l'acte.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article