Ryanair es compromet a emprar el català en la megafonia dels vols de l'aeroport de Barcelona

La companyia aèria Ryanair ha respost a una carta enviada per la Plataforma per la Llengua, arran dels dèficits en l’ús del català d’aquesta companyia detectats en l’Informe El català i les companyies aèries: megafonia dels vols i llocs webs, elaborat per l’entitat i presentat al desembre de 2011.



En aquesta comunicació el director executiu de la companyia irlandesa de baix cost es disculpa per les mancances detectades i referma el seu compromís a emprar el català en les informacions megafòniques dels vols amb origen o destinació als aeroports catalans.



Així mateix, la companyia irlandesa afegeix que ha revisat el protocol de les informacions megafòniques donades als passatgers en els avions que tinguin com a origen o destinació l’Aeroport de Barcelona i a partir d’ara aquestes informacions es donaran primer en anglès, després en català i finalment en castellà.



La Plataforma per la Llengua valora molt positivament aquests compromisos de la companyia irlandesa i en farà seguiment per tal d’avaluar-ne el grau d’acompliment. Per altra banda, l’entitat espera que altres companyies aèries que actuen dins l’àmbit territorial de les terres de parla catalana es comprometin a emprar el català de manera normalitzada.



·       Podeu veure l’estudi El català i les companyies aèries: megafonia dels vols i llocs web a: www.plataforma-llengua.cat/estudis/interior/88

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article