El meu estimat i pobre president

Arran d'un article del diari  ABC de Madrid, titulat "Mújica el president més pobre" he tingut més notícies del bon fer d'una persona que en ser triada com a President d'Uruguai, ha rebutjat tots els privilegis inherents al seu càrrec i s'ha dedicat en cos i ànima a servir al seu poble, des de la senzillesa i humilitat amb què s'ha caracteritzat tota la seva vida.

Gratifica l'exemple que està donant aquest home, més aviat diria "Sant home", per vergonya de la majoria de polítics a nivell mundial i en especial dels incapaços i corruptes que tenim a casa.

Gaudeixin d'aquesta notícia i de la resposta que va donar a aquesta i imagineu les accions que podríem emprendre per solucionar la nostra "crisi".

Amb solucions a l'estil Pepe Mújica, no estaríem en crisi per dos motius:

Un, perquè els polítics haurien de viure amb molt poc.

I dos, perquè nosaltres, el poble, també sabríem o hauríem de viure amb menys.

La nota d'ABC diu el següent:
"Vive en su chacra de las afueras de Montevideo, en Rincón del Cerro, tal como había prometido. Lo rodea su esposa, la senadora Lucía Topolansky, la inseparable perra Manuela –nada de raza, nada de abolengo canino-, sus cultivos y mucho verde. Eligió para quedarse el lugar en el mundo que encontró hace años y le atrapó.

Desde allí dona a fondos de ayuda social un 90% de su salario, establecido en unos 12.500 dólares americanos. Cada mes, ‘Pepe’ Mujica recibe 250.000 pesos por su tarea como Presidente del Uruguay y Comandante en Jefe, pero de allí sólo rescata para su manutención mensual unos 20.000 pesos. El resto se distribuye desde el Fondo Raúl Sendic, que administra su fuerza política, el Movimiento de Participación Popular, que ayuda a emprendimientos productivos hasta simples colaboraciones, y ONG que colaboran con viviendas. Dice a los cuatro vientos que “con ese dinero me alcanza, y me tiene que alcanzar porque hay otros uruguayos que viven con mucho menos”.

Es el mismo que propone donar las jubilaciones presidenciales –esas astronómicas cifras que permanecen cobrando los ex presidentes constitucionales del país- y el mismo que utiliza un simple Chevrolet Corsa como vehículo de transporte oficial. A muchos años de la moto Vespa que utilizó para llegar al Parlamento a la salida de la dictadura, ya ungido como diputado, Mujica ha mantenido su perfil. Más acicalado que en épocas de proselitismo político, igualmente el protocolo es algo bien alejado de sus intenciones habituales.

El último ejemplo lo ubicó en la ferretería del barrio Paso de la Arena, hacia donde fue para adquirir una tapa para inodoro. Compró lo que iba a comprar, y acto seguido aceptó una invitación informal de los jóvenes de la zona, nucleados en el humilde club de fútbol Huracán. Sin seguridad, sin eufemismos, Mujica brindó una sencilla charla de aliento a los futbolistas que participan en el torneo de la Segunda División Profesional… aferrado a la tapa del inodoro recién adquirida.

De repente un Volkswagen Fusca, celeste, muy bien conservado, llegó a estacionarse frente al gimnasio del club. De alpargatas, con equipo deportivo, el Presidente dedicó varios minutos a los jóvenes deportistas, y prometió mayor atención a la institución además de convenir en “comer un asadito si el club asciende a Primera”. Se sacó fotos, aceptó fotos, concedió abrazos y se fue con el aplauso de todos, abrazado a su perra Manuela que a estas alturas del mandato ya entiende de absolutamente todos los temas.

Ya de regreso a su chacra –esa finca que a lo lejos es custodiada por efímeras fuerzas policiales aceptadas a regañadientes por el mandatario uruguayo- Mujica continúa con su día. Revisa la tierra, mientras declara su auto VW Fusca como único patrimonio, valorado en 1.945 dólares.

De acuerdo a la última declaración jurada que presentó a la Junta de Transparencia y Ética Pública, Mujica sólo es dueño de este coche, mientras la chacra figura a nombre de la primera dama y senadora Topolansky, la cual también dona parte de su salario. Sin cuentas bancarias, sin deudas, el hombre dice dormir tranquilo, y asegura que espera culminar su mandato para descansar, más tranquilo aún, en su chacra de Rincón del Cerro."

Quan el president Mujica va ser consultat pels mitjans sobre la nota, això va ser el que va contestar:

"Jo no sóc pobre, pobres són els que creuen que jo sóc pobre.

Tinc poques coses, és cert, les mínimes, però només per poder ser ric.

Vull tenir temps per dedicar-lo a les coses que em motiven. I si tingués moltes coses m'hauria d'ocupar d'atendre-les i no podria fer el que realment m'agrada.

Aquesta és la veritable llibertat, l'austeritat, el consumir poc.

La casa petita, per poder dedicar el temps al que veritablement gaudeixo. Si no, hauria de tenir una treballadora i ja tindria una interventora dins de la casa. I si tinc moltes coses m'he de dedicar a cuidar-les perquè no se les emportin.

No, amb tres peces en tenim prou. Els passem l'escombra entre 'la vieja' i jo i ja, s'ha acabat.
Llavors sí tenim temps per al que realment ens entusiasma.

No som pobres ".

Sóc feliç perquè sento amor per la humanitat
Sento amor perquè visc en amor al meu poble
Tinc de tot perquè no necessito més del que requereixo per ser feliç
Comparteixo el que tinc perquè mai em sobra, però arriba per a tots
Visc amb la meva vieja i no necessitem més del que el nostre esforç ens repara
Sóc feliç per l'amor que sento
I perquè cada dia el verd és més verd
El vermell més intens
El blau més esplendorós
I l'home, l'ésser, cada dia desperta més la meva il · lusió per viure.
Estimo i m'estimen
No sóc pobre ... els diners no són el meu Déu
El meu Déu és l'emancipació ...

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article