En relació a la cimera ferroviària de Port Bou i Cervere, des de Defensem el Tren de l’Empordà, constatem:
Que, independentment dels resultats que pugui produir, la realització d’aquesta Cimera ja és positiva perquè denota un creixent interès per la preservació i la millora de la línia, que és precisament uns dels punts fundacionals de la nostra plataforma. Nosaltres que volem una línia de Portbou, d’ample europeu, per a passatgers i mercaderies i lliure de peatges, felicitem els ajuntaments de Portbou i Cervera que, amb aquesta convocatòria, han fet un pas important en la seva defensa.
Que tant l’assistència a la Cimera d’autoritats que fins fa molt poc fugien del tema, com les accions parlamentàries que s’han fet darrerament a Barcelona i a Madrid, demostren que la pressió d’alguns ajuntaments i de la nostra plataforma, entre d’altres, ha tingut efectes positius.
Que, en els dies anteriors a la cimera, el Conseller Nadal i els seu germà, el secretari de mobilitat, van parlar repetidament del futur, tot prometent una millora dels serveis. Ahir a la Cimera, els representants de la Conselleria de Política Territorial, van avançar tot un seguit de mesures en favor de la línia; com ara que treballaran perquè l’ample europeu arribi a Portbou o que proposaran augmentar la freqüència de pas de trens a un per hora, en el tram Figueres Portbou. També van anunciar que el nou sistema de rodalies de Girona arribaria a Figueres i que es treballaria per millorar les connexions internacionals. Una part d’aquestes mesures, haurien de ser recollides en el Pla de Transport de Viatgers que el govern de la Generalitat hauria d’aprovar en qüestió de setmanes.
Que això implica una rectificació d’aquest Pla, al que nosaltres vam presentar moltes al·legacions a primers d’any perquè, entre d’altres coses, ni mencionava el tram Figueres-Portbou i perquè excloïa Figueres del nou sistema de rodalies de Girona que només arribava fins a Flaçà.
Que s’haurà d’estar molt atent a la redacció final del Pla perquè hi havia altres coses molt negatives per la línia i perquè no n’hi ha prou amb oferir majors freqüències de pas per fer la línia més eficaç. Cal també millorar el servei i augmentar la velocitat, tot mantenint els semidirectes. Fa pocs dies el Conseller Nadal, tot responent una pregunta parlamentària, va anunciar la supressió de trens Catalunya Exprés, en paral·lel a la implantació dels trens Avant. Aquests, que han de circular per la línia d’alta velocitat i connectar exclusivament amb les capitals, són gairebé el doble de cars que els Catalunya i més del doble que els Regionals......
I és que les nostres administracions no semblen haver-se assabentat de la gravetat de la crisi econòmica que patim ni de que aquesta es combina amb una crisi energètica i amb el col·lapse del transport per carretera i continuen dirigint el gruix de la inversió al transport privat i als trens de preu elevat. Si Renfe ho confirma, tindrem una mostra més de les grans inquietuds socials dels nostres governants.
Que els representants de la Conselleria, no han dit res de què en pensa el Ministerio de Fomento de tot això i ens hem quedat sense saber-ho, perquè ni aquest ni el seu homòleg francès han fet acte de presència, tot i haver estat convidats. Això té la seva importància perquè estem parlant de qui té la competència, ara per ara.
Que, mentrestant, el projecte de pressupostos de Fomento per l’any que ve només preveu una inversió en el tren de 71,9 milions d’euros. Som molt lluny del que es va pactar al conveni d’inversió signat amb la Generalitat, on Fomento es comprometia a invertir més de 1.400 milions d’euros entre el 2006 i el 2012.
Caldrà doncs estar molt atents perquè les paraules es concretin en actes de govern i això només es podrà garantir mantenint una pressió continua sobre les administracions implicades, des dels ajuntaments i des de la societat empordanesa.
Defensem el Tren de l'Empordà
SELECT id_comentari FROM blogs_comentaris WHERE id_article = 57 AND id_comentari =
Vull donar el meu suport a la plataforma. Crec que s'han d'escoltar les necessitats de la gent abans de tirar pel dret.
Sort!
www.sempretardrenfe.blogspot.com
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari