Què passarà amb els Catalunya Exprés?

S’està confirmant el que ja ens temíem quan vam presentar al·legacions al Pla de Transports de Viatgers del Departament de Política Territorial de la Generalitat. En aquest pla només es parlava del nombre de trens que circularien entre Girona i Figueres, sense indicar quants d’ells eren semidirectes. Ja vam advertir que darrera d’aquest fet hi podia haver un intent d’eliminar serveis de Catalunya Exprés, amb l’excusa de la creació de l’Avant. Pel que hem pogut llegir a la premsa, el Conseller Nadal, en resposta a una pregunta parlamentària, ho hauria confirmat.

Aquesta opció, és completament contradictòria amb les promeses formulades fa pocs dies pel mateix Conseller en relació a la potenciació de la línia de Portbou, però, en canvi, és perfectament coherent amb altres mesures del Pla de Transports de Viatgers, com el fet que el nou servei de rodalies de Girona s’acabi a Flaçà o que no es faci cap referència al tram Figueres-Portbou.

I és que les nostres administracions no semblen haver-se assabentat de la gravetat de la crisi econòmica que patim ni de que aquesta es combina amb una crisi energètica i amb el col·lapse del transport per carretera i continuen apostant per l’automòbil privat i pels trens de preu elevat.

Per això, anuncien l’absurd desdoblament de la nacional 260 entre Figueres i Llançà, una carretera que només pateix petites congestions quan la gent va i bé de la platja, mentre la línia de tren que fa el mateix recorregut, ha vist desaparèixer més de la meitat dels trens que hi circulaven.

Per això anuncien la substitució dels Catalunya Exprés per uns trens Avant que, si ens hem de guiar pel que es paga entre Barcelona i Lleida (146 KM), costaran gairebé el doble que aquests i més del doble que els regionals. Si va endavant el trasllat de l’estació de Figueres, al preu del bitllet s’hi haurà d’afegir el que costi –en temps i diners- accedir a la nova estació, perquè hauran de travessar Figueres en un transport motoritzat la majoria dels usuaris de la comarca i el 60 % dels figuerencs que ara hi accedeixen a peu. Si Renfe ho confirma, tindrem una mostra més de les grans inquietuds socials dels nostres governants.

Bloc Defensem el Tren

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article