SELECT id_comentari FROM blogs_comentaris WHERE id_article = 317 AND id_comentari =

Necessitem un projecte eficient per posar fi a les especulacions i incerteses sobre la Diagonal

La manca d'informació pot intoxicar la consulta pública sobre la necessària reforma de la Diagonal.
Les entitats de la Plataforma "Diagonal per a tothom" defensen que la millora de la mobilitat no és contradictòria amb la preservació de l'arbrat o la qualitat de vida a la resta de l'Eixample.


Cal més informació i menys especulacions i incertesa



A dos mesos de la consulta sobre la Diagonal, la plataforma "Diagonal per a tothom" exigeix a l'Ajuntament més concreció i recolzament pel procés de reforma per tal d'evitar l'actual clima d'incertesa ciutadana i les especulacions interessades. Informacions com la definició d'una nova xarxa d'autobusos (Retbus) o un hipotètic projecte de tercer túnel de Rodalies ja han estat utilitzades en contra de la unió dels tramvies per la Diagonal, tot i ser projectes complementaris i no contradictoris. De forma més o menys perversa també s'ha contraposat la reforma de la Diagonal amb la qualitat de vida de la resta de carrers de l'Eixample, tot i que els estudis de mobilitat confirmen just el contrari: no actuar sobre la Diagonal implicaria el contagi del col·lapse actual d'aquest eix cap a la resta de la trama ortogonal.



Cal fer públics els detalls sobre la proposta urbanitzadora i, sobretot, com s'articularan els transports públics dins i fora de la Diagonal. La definició d'aquets dos aspectes és clau per convertir el màxim trànsit privat cap al transport públic i mobilitat no motoritzada i no desviar-lo per altres carrers de l'Eixample. Convertir i no desviar trànsits és un objectiu necessari i coherent amb el Pla de Mobilitat Urbana, els acords del Pacte per la Mobilitat sobre la Diagonal i la necessitat per millorar la pèssima qualitat de l'aire de la ciutat, per la qual la Unió Europea podria començar a sancionar-nos.



Plantejar una dicotomia entre arbrat - mobilitat i Diagonal - Eixample pot perjudicar el procés



La plataforma "Diagonal per a tothom" considera que les dues opcions que se sotmetran a consulta popular el proper mes de maig han de respectar el principi inspirador: millorar l'espai públic i la mobilitat a partir de la potenciació del transport públic i la mobilitat no motoritzada. Per això demanem que les dues opcions siguin coherents amb les següents cinc necessitats:



1. Transport públic que respongui a la gran demanda prevista, necessàriament definit per una doble actuació:

un tramvia ben dimensionat, amb andanes laterals (una per a cada sentit) que siguin tant o més amples que el propi tramvia per poder evacuar el passatge de forma còmoda i ràpida. No podem repetir l'error d'andanes com les de Plaça de Catalunya (Renfe) o Fòrum (Trambesòs).
una xarxa de bus protegit i d'alta freqüència (Retbus) prou accessible des dels pols més importants de generació dels viatges que avui utilitzen la Diagonal en cotxe i moto, ben connectada amb el tramvia. Els autobusos que avui estan collapsats a la Diagonal s'han de dedicar a reforçar tota la xarxa al llarg de Barcelona. Tant el tramvia com el Retbus han d'estructurar una xarxa que operi amb alta freqüència (3 minuts) i prou accessibilitat (cada 650 metres) per absorbir bona part de la demanda actual de transport.


2. Recuperació d'espais per a us ciutadà al costat de les façanes. Passejar, anar de compres o realitzar diverses activitats de lleure (jocs infantils, esport) no és confortable si el ciutadà està rodejat de trànsit a banda i banda o amb l'espai trossejat per carrils de circulació (ja siguin de serveis, trànsit de pas o carrils bici). Tenim exemples d'espais incòmodes per als vianants a la plaça de les Glòries, la Meridiana entre València i Glòries, o fins i tot a vies ja pacificades com la Rambla de Catalunya.



3. Circulació protegida i aïllada de les bicicletes. Cal assegurar una circulació còmoda i segura per a les bicicletes, amb el mínim d'interferències amb el trànsit peatonal i viari. Per fer-ho cal evitar carrils bici al mig de zones peatonals o amb continus talls de trànsit.



4. Optimització del trànsit privat pel veïnat i el comerç, dins i fora de la Diagonal:

La Diagonal només ha de funcionar com a via de pas per al transport públic i la mobilitat no motoritzada. Dins d'aquest eix, el trànsit privat s'ha de centrar en potenciar l'activitat econòmica i el veïnatge. Per això cal unificar les calçades per a cada sentit i ubicar-hi dos carrils per sentit que permetin els girs a la dreta, l'accés del taxi i la càrrega i descàrrega de forma còmoda sense envair la resta de l'espai públic.
No actuar sobre el trànsit privat de la Diagonal pot fer encomanar el collapse actual d'aquell eix sobre la resta de vies de la xarxa ortogonal
El trànsit de pas no transferible al transport públic, que actualment només utilitza la Diagonal en un curt tram i en un baix percentatge, pot assumir-se dins la trama ortogonal sense incrementar les cues.
Aprofitar espais "buits" per ubicar aparcament de motos sense pervertir l'espai guanyat per a usos ciutadans. Aquests espais es poden garantir entre les fileres d'arbrat que siguin contigües a les calçades.


5. Al menys en una de les dues opcions que se sotmetran a consulta, cal preservar el màxim d'arbrat actual. Diverses entitats membres de la plataforma "Diagonal per a tothom" han lliurat estudis a l'Oficina Tècnica de la Diagonal per demostrar que, mitjançant una secció asimètrica, és possible compatibilitzar la preservació general de l'arbrat amb la ubicació d'un tramvia d'alta capacitat amb andanes laterals, un carril bici segregat i quatre carrils de circulació (dos per sentit) amb possibilitat per a càrrega i descàrrega, circulació de taxis i girs permesos als carrers a la dreta.


Comentaris

Rafael del Barco Carreras
1.
EL FUTURO DE LA DIAGONAL Y DEL RAVAL, O EL DEL SOCIALISMO BARCELONÉS. Rafael del Barco Carreras 23-03-10. Al artículo de ayer hermanando la DIAGONAL con EL RAVAL le caben tantos añadidos q...
EL FUTURO DE LA DIAGONAL Y DEL RAVAL, O EL DEL SOCIALISMO BARCELONÉS.



Rafael del Barco Carreras



23-03-10. Al artículo de ayer hermanando la DIAGONAL con EL RAVAL le caben tantos añadidos que no acabaría. Para calentar motores unas perlas encontradas por INTERNET:

El Ayuntamiento dilapida más de un millón de euros en publicidad de las obras municipales
Hereu gasta dos millones de euros en montar la consulta de la Diagonal


L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, destinarà 400.000 euros a la creació de l’Oficina Tècnica Barcelona Pirineu 2022

BCN pagó 14.250 € por conocer cómo usan el tiempo los hombres

El consistorio encargó un millar de informes y estudios técnicos en el 2008 por un valor de 13,4 millones de euros



Hereu gastó 2.841 euros en traducir seis documentos del catalán al castellano : La Voz de Barcelona

www.vozbcn.com

La Voz de Barcelona. Actualidad política, cultural y de los medios de comunicación. Opinión en internet. Por 40.321 palabras) a través de la empresa AutomaticTrans, S.L como si no tuviesen funcionarios.



Según articulo publicado el 16 de febrero de 2010, en el País. Barcelona ostenta el récord en número de empleados públicos. Incluso se puede permitir el lujo de crear un puesto para contratar a la hermana de la Princesa.



El Ayuntamiento dedica 315.000 euros y seis personas a mantener el «blog» del alcalde - Catalunya -

Fuente: www.abc.es

El
volumen del gasto en información y propaganda del Ayuntamiento de Barcelona es casi de dimensiones planetarias: 15,5 millones sólo en 2008. Hace pocos día, por ejemplo, se supo que el Consistorio había ...



El Govern pagó 2 millones por una web «original» que ya tenía el Ayuntamiento - Catalunya - Cataluny

Fuente: www.abc.es

Una
de las medidas estrella del Departamento de Trabajo de la Generalitat para luchar contra el aumento galopante del paro, la web para la promoción del autoempleo del Plan Inicia, no es más que la copia ...



El 22@ ha edificado 5 veces más techo que la Vila Olímpica del 92 | El Periódico de Catalunya | Barc

Fuente: www.elperiodico.com

El
22@ ha edificado 5 veces más techo que la Vila Olímpica del 92



Construcion, Cooperativas, Sindicatos. - El blog de Carlos Valle

Fuente: diariodelostrabajadores.over-blog.es

Pisos protegidos más caros que los de precio libre LLUÍS PELLICER El ajuste del sector lleva a algunos compradores a rechazar casas sociales ¡Así, así, así gana Sacyr…! J. Cacho.- El president ...



Pisos protegidos más caros que los de precio libre · ELPAÍS.com

Fuente: www.elpais.com

Algunas
políticas para facilitar el acceso a la vivienda a los ciudadanos durante el boom inmobiliario han quedado ahora en punto muerto. El desplome del valor de los pisos, de hasta el 20% en 2008, ha ...





El PlanE incluye obras ya presupuestadas - Catalunya - Catalunya - ABC.es

Fuente: www.abc.es

A
vueltas con las inversiones del Plan para el Estímulo de la Economía y el Empleo (PlanE) en Barcelona, el grupo municipal del PP en el Ayuntamiento de Barcelona ha denunciado que algunas obras incluidas ...



Corrupción en las Asociaciones, A. de Vecinos,...... - El blog de Carlos Valle

Fuente: diariodelostrabajadores.over-blog.es

Las irregularidades del Palau de la Música no se denunciaron por miedo. Trescientas nueve entidades, compositores y músicos como Albert Guinovart, Alberto García Demestres, Joan Albert Amargós, Jordi… Alojado por Overblog



Montjuïc y el Tibidabo comparten los fracasos de los proyectos hoteleros de Miramar y La Florida

Fuente: www.lavanguardia.es

Ambos
establecimientos no consiguen cuajar a pesar de gozar de emplazamientos privilegiados |La participación del Ayuntamiento en Miramar causó discrepancias |El empresario David Stein lideró sendos proyectos para reabrir los dos hoteles

La mujer de Montilla: "Lo único que tenemos son deudas"
La mujer de Montilla que –tras los casos de corrupción en Cataluña– se supo que ocupaba cargos en 14 empresas y que cobraba más de 100.000 euros al año, dice en la biografía de su marido que lo único que tienen "son deudas", una casa y un "coche de hace diez años".




Las macro perlas, Caso Pretoria, donde la Caixa de Catalunya de Narcís Serra, o su Inmobiliaria PROCAM, deberían estar implicados por pago de comisiones, si caen el juez Baltasar Garzón y el socialismo barcelonés, tendremos teleseries de entrepierna y astillas hasta el día del juicio final. Ayuntamiento, Diputación y Generalitat. CIU y PSE. Han dominado la Prensa y Tele, y acallado, pero la podredumbre y su mal olor es imposible disimular. La Crisis, el fraude inmobiliario, destapa las cloacas, y contra eso no valen promesas de más juegos olímpicos, reformas de la Diagonal, inútiles edificios originales por Diagonal Mar o la Sagrera, o grandes estudios cinematográficos y audiovisuales en la Zona Franca.

Yo no soy antisocialista, tampoco pujolista, y todavía menos de PP, por desgracia su única y tan corrupta oposición. En realidad no soy NADA, y por tanto NADIE, pero a mi edad tengo prisa para que se levanten las alfombras en nuestro Ayuntamiento. Pudiera ser la única y última oportunidad en mi vida para poder hundirme en sus archivos y encontrar la minuta pagada por el Ayuntamiento de Narcís Serra (hombre de Samaranch) al abogado corrupto Rafael Jiménez de Parga para que ahora hace 30 AÑOS me acusaran y retuvieran en PRISIÓN PREVENTIVA TRES AÑOS.

¿Por qué le contrataría? Es obvio: los abogados CORRUPTOS reparten sus abultadas e hinchadas minutas con alguno de los ejecutivos de la entidad que los contrata. Además era amigo de Javier de la Rosa y Juan Piqué Vidal, que se encargarían de comprar a mi abogado Luis Pascual Estevill, con entre otros pagos, por ludópata empedernido, una cuenta abierta en el Casino de San Pedro de Ribas, empresa entonces, ¿y ahora?, bajo el dominio de Piqué y De la Rosa. Ver caso Casinos, financiando a Jordi Pujol.

Un buen inicio el del Socialismo barcelonés, tras la llamada Democracia, con sus máximos dirigentes aupados por fascistas, y en “negocios” con corrompidos, amorales…y gansters… y continúan:



CiU y PP insisten en ver una «trama de corrupción» en Ciutat Vella

EP | BARCELONA

Publicado Actualizado martes , 22-12-2009 a las 10:11:50

Los grupos de CiU y PP en el Ayuntamiento de Barcelona están casi convencidos de que en Ciutat Vella se instaló una «trama de corrupción», según apuntan los datos conocidos hasta ahora. La trama estaría compuesta por el que fuera jefe de los servicios técnicos, el detenido Heliodoro Lozano, la recientemente imputada Elena Ariza, antigua secretaria técnico-jurídica de Ciutat Vella, y las personas ya arrestadas en abril por el supuesto cobro de sobornos a prostíbulos -el director de licencias del Eixample y un ingeniero-, que habían trabajado antes en Ciutat Vella.

Tras una reunión de la Junta de Portavoces, tanto los portavoces de CiU como del PP señalaron la «conexión clara» entre los imputados y su coincidencia en el distrito. Ambos partidos atribuyeron al caso a la «relajación» del Ayuntamiento en el control. El cuarto teniente de acalde de Urbanismo, Ramon García-Bragado, rechazó emprender una investigación propia y se remitió a la judicial, y aseguró que sólo se revisarán los expedientes que se demuestren ilegales.



Continuará…


  • 0
  • 0

Comenta aquest article