Cal incorporar una nova línia horitzontal al Poblenou d'anada i tornada abans d'ampliar les existents

La PTP ha presentat en roda de premsa un informe sobre la situació de l'autobús al Poblenou. La reforma de l'eix de Pere IV, la implantació de la Superilla Pilot i la nova xarxa de bus de TMB condicionen l'accessibilitat del servei d'autobusos al barri del Poblenou. Les superilles van associades a la Nova Xarxa de Bus d'acord amb el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), per això no poden implantar-se de manera aïllada sense millorar aquest servei.

Després d'analitzar diversos escenaris, la PTP arriba a la conclusió de la necessitat d'un tercer eix horitzontal a la Nova Xarxa Bus al Poblenou entre els actuals H12 (Gran Via) i H14, ja que la fase II de superilles separarà en 1.200 metres els sentits Llobregat d'aquestes dues línies (Gran Via muntanya - Llull). Les línies no han de quedar allunyades més de 800 metres en un mateix sentit per a què la distància a peu màxima sigui de 3 illes d'eixample (9 minuts). Es proposen diverses solucions basades en la bidireccionalitat bus al contorn de la superilla (via C. Tànger o C. Pallars), o la circulació d'autobusos pel seu interior (via Sancho de Ávila o via Almogàvers) per no allunyar el bus excessivament. Pel que fa eixos verticals, considerem que la planificació de superilles i NXB és correcta i cal aplicar mesures previstes com la bidireccionalitat bus al C. Llacuna.

Aquestes adaptacions són necessàries per obtenir unes superilles que millorin el transport públic. La PTP enviarà aquest document a l'Ajuntament de Barcelona, Districte de Sant Martí, Àrea Metropolitana, TMB i Tusgsal.

Accés a l'informe

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article