La PTP ha presentat en roda de premsa un informe sobre la situació de l'autobús al Poblenou. La reforma de l'eix de Pere IV, la implantació de la Superilla Pilot i la nova xarxa de bus de TMB condicionen l'accessibilitat del servei d'autobusos al barri del Poblenou. Les superilles van associades a la Nova Xarxa de Bus d'acord amb el Pla de Mobilitat Urbana (PMU), per això no poden implantar-se de manera aïllada sense millorar aquest servei.
Després d'analitzar diversos escenaris, la PTP arriba a la conclusió de la necessitat d'un tercer eix horitzontal a la Nova Xarxa Bus al Poblenou entre els actuals H12 (Gran Via) i H14, ja que la fase II de superilles separarà en 1.200 metres els sentits Llobregat d'aquestes dues línies (Gran Via muntanya - Llull). Les línies no han de quedar allunyades més de 800 metres en un mateix sentit per a què la distància a peu màxima sigui de 3 illes d'eixample (9 minuts). Es proposen diverses solucions basades en la bidireccionalitat bus al contorn de la superilla (via C. Tànger o C. Pallars), o la circulació d'autobusos pel seu interior (via Sancho de Ávila o via Almogàvers) per no allunyar el bus excessivament. Pel que fa eixos verticals, considerem que la planificació de superilles i NXB és correcta i cal aplicar mesures previstes com la bidireccionalitat bus al C. Llacuna.
Aquestes adaptacions són necessàries per obtenir unes superilles que millorin el transport públic. La PTP enviarà aquest document a l'Ajuntament de Barcelona, Districte de Sant Martí, Àrea Metropolitana, TMB i Tusgsal.
Accés a l'informe
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari