L’ample europeu a la línia del tren convencional
L’augment accelerat del preu dels carburants - la crisi energètica que estem vivint en aquests moments i que anirà a més a curt termini - afegit els tocs d’atenció que ens està donant la natura, a través d’una climatologia molt alterada, i als terrorífics accidents de cotxe són raons de pes per promoure, amb molta més voluntat política, una mobilitat sostenible de debò, que només es pot articular mitjançant una millora considerable del ferrocarril convencional .
És més, per rendibilitat social, requilibri territorial i dignitat política, caldria iniciar, al més aviat possible, una important modernització i ampliació de la línia del tren convencional Portbou-Barcelona, implicant-se, molt especialment, en el tram entre Figueres i Portbou, amb la implantació del tercer rail d’ample europeu fins a Cervera. Desprès, caldria activar un tren transfronterer ( de l’eurodistricte) de proximitat entre Perpinyà i Girona per la costa, que exercís un paper d’esperó en la qüestió turística, i en la revitalització econòmica d’un territori feble, molt tocat per l’atur i la precarietat
social .
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari