Aclariment sobre una notícia apareguda als mitjans, el dissabte 2 d'abril

Hola gent del tren,

Diu el periodista Josep Puigbert, al Punt, "Ahir el parlamentari Joan Boada; el candidat d'ICV de Figueres, Xavi Montfort, i el número dos de Llançà, Joan Cusí, van explicar que aquest grup polític i la Iaeden faran un front comú per evitar que desaparegui la línia de Portbou”.

Hem de desmentir rotundament aquesta afirmació totalment errònia. És cert que Iniciativa, i també altres partits, han presentat al Parlament de Catalunya tot una sèrie de Preguntes al govern interessant-se pel futur d'aquesta línia, pel mal funcionament del servei actual, per les molt deficients connexions internacional,etcètera. És cert que la proposta de presentar aquestes preguntes va sorgir de la Plataforma Defensem el Tren de l'Empordà i d'Usuaris de la línia. És cert que la Iaden i Salvem l'Empordà van adherir-se a aquesta Plataforma des del primer moment. Com també ho van fer sindicats (CC.OO, IAC) associacions (Virejuïga; Amics de Portbou, L'Associació per la Promoció del Transport Públic), etc.., però cap partit polític hi va ser admès.
En canvi, la Iaeden i ICV difícilment poden haver acordat fer aquest front comú en defensa de la línia, quan ni tant sols s'han reunit. Divendres al vespre, aprofitant unes activitats que aquest partit feia a la comarca, hi va haver una reunió amb gent de Defensem el Tren. Certament, en aquesta reunió, totes dues parts vam coincidir en dir que calia fer una defensa aferrissada de la línia entre Figueres i Portbou.

Defensem el Tren, però, continua pensant que la idea de traslladar al cul de sac de la nova estació de Vilafant les estacions del tren convencional i dels autobusos és, a més de caríssima, una bestiesa des del punt de vista de la mobilitat interna de l'àrea urbana i un perjudici molt seriós per la immensa majoria dels habitants de la comarca que viuen a llevant de la ciutat. Per nosaltres la millor opció i la més barata continua essent mantenir l'estació del tren convencioanl al centre, amb les vies soterrades mitjançant una trinxera coberta, i l'ajuntament té dos estudis que ho demostren.

És precisament la insistència de l'Alcalde de Figueres, en Santi Vila, en impulsar aquest trasllat, la que posa en perill el tram entre Figueres i Portbou perquè sap perfectament que no hi ha maneres de finançar la variant ferroviària del nord. La nostra plataforma, ha estat denunciant aquest perill des de que es va crear el mes de maig del 2007.

Fomento ha demostrat que no té cap mania (a Galizia ja saben que, amb la finalització de les obres de l'AVE, Fomento es carregarà línies senceres i una quarentena d'estacions). Fomento, lógicament, no veu perquè hauria de pagar de la seva butxaca una variant ferroviària nord que l'ajuntament havia de finançar fent operacions urbanístiques, ara impossibles, amb els terrenys de l'estació del centre que li cediria el Ministerio

Defensem el Tren no donarà suport a cap proposta que suposi acceptar el trasllat de l'estació del centre. Una maniobra que ha fracassat a tot arreu on s'ha intentat (Tarragona, Saragossa, etc.) i que pot tenir a veure amb els beneficis d'uns quants espabilats, però que és totalment injustificable des del punt de vista de la mobilitat i de la defensa del transport públic. Aquesta maniobra, a més, faria baixar el nombre d'usuarisde d'una línia, que nosaltres volem potenciar.

Des de Defensem el Tren farem totes les aliances que siguin necessàries amb entitats de la societat civil per defensar aquesta línia, però conservarem la nostra total autonomia de qualsevol partit polític.

Signa per la plataforma,

Pep Gou, portaveu .DEFENSEM EL TREN DE L’EMPORDÀ .



AQUESTA ÉS LA NOTÍCIA DEL DIARI EL PUNT DE DISSABTE 02/04/2011 QUE HEM DE DESMENTIR


-
El tren de Figueres a Portbou, innegociable
ICV situa el manteniment de la línia actual com una “qüestió de país” a la qual no es pot renunciar

02/04/11 02:00 - FIGUERES - Josep Puigbert email protegit


La línia convencional de Figueres a Portbou té una importància vital per al desenvolupament social i turístic, no només de l'Alt Empordà sinó també de tot Catalunya. Aquesta és la base en la qual es mou ICV per evitar que pugui arribar a desaparèixer un cop el TAV estigui implantat. Ahir el parlamentari Joan Boada; el candidat d'ICV de Figueres, Xavi Montfort, i el número dos de Llançà, Joan Cusí, van explicar que aquest grup polític i la Iaeden faran un front comú per evitar que desaparegui. Aquesta possibilitat es basa “en rumors” que han sentit.

Boada i Montfort van explicar que el seu partit proposa fer un enllaç entre la via actual i la futura nova línia de mercaderies que ha d'anar del Far a Portbou –en paral·lel al cinturó de ronda– i així evitar fer la segona part de la variant per ponent de Figueres. “Els trens convencionals poden anar fins a l'estació de Vilafant i recular fins a agafar la línia des del Far per anar a Portbou”, va comentar Boada. El cap de llista figuerenc, Xavi Montfort, va comentar que en cap cas la supressió de les vies al mig de Figueres ha de suposar fer-hi pisos –com planteja Foment–, sinó que han de tenir usos socials

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article